Pagina's

maandag 24 februari 2020

2020 week 09 #justrun

vooraf
Al 62 dagen achter elkaar gesport. M'n nieuwe #dailybikeorrunactivity-reeks-record weer wat scherper gesteld.

maandag 24/2: duurloopje
Nr 63. Ik was een easy souplesseloopje (15*200 (p=200 w/dr)) van plan. Maar vanwege de wind heb ik er een easy duurloopje van gemaakt. Overal aan de kust stond er weer die harde ZW 7 en bij ons was het zelfs ZW 8. In combinatie met de regen eigenlijk helemaal geen weer om naar buiten te gaan. Maar ja ... je bent hardloper of niet, hè. En dus heb ik er toch weer 10 km opzitten. En dat geeft me dan ook wel weer een tevreden gevoel.

dinsdag 25/2: baantraining
Baantraining: 4*(1000/1000) in d2 tempo / 10 km tempo. Samen met Ralph gelopen, wat vaste prik is de laatste tijd.  D2 tempo's: 4.28, 4.34, 4.21, 4.22. 10 km tempo's: 3.49, 3.45, 3.45, 3.37. Niet te gek gedaan: ik heb de laatste dagen wat last van m'n linker bil en heup. Ook Dave, Martin, Daan, Michel en Frank waren aanwezig. Gezellig. De eerste 3 liepen een aangepast marathon programma en Michel en Frank liepen net als Ralph en ik samen op. Met in- en uitlopen van en naar huis, kwam ik op 14 km uit. Niet verkeerd.

woensdag 26/2: duurloopje
Nr 65. Net als eergisteren, was ik een easy souplesseloopje (15*200 (p=200 w/dr)) van plan om te doen. Maar ik had de hele dag geen zin om er uit te gaan. Een soort off day. En met een goed boek in huis is dat best lekker, hoor. Aan het einde van de middag moest ik er toch aan geloven, omdat ik trainen moest geven. En eigenlijk was het heerlijk om buiten te zijn. En dus heb ik 's avonds toch even een rondje gerend: 10 km in 4'42'/km. Just run, gewoon 'lekker lopen', zonder programma. Bil en heup waren tijdens de eerste 2 km goed voelbaar, daarna trok het weg.

donderdag 27/2: baantraining
Nr 66: 2*[8*300 (p100 dr) sp 400 w/dr]. Met Ralph en Jeroen.
Serie 1: 1.09, 1.06, 1.06, 1.05, 1.04, 1.03, 1.03, 1.02.
Serie 2: 1.02, 1.02, 1.02, 1.01, 1.01, 1.00, 0.59, 0.59.
De 300s gingen steeds beter en gemakkelijker. Met behoud van soepel lopen.

vrijdag 28/2: duurloopje
Nr 67. Gewoon 'lekker lopen'. Had weinig zin: wind en regen, bwehhh! Toch gegaan. Was lekker! En weer 10 km (in 4'30"/km).

zaterdag 29/2: fietsen (Tacx)
Nr 68. Rust(ig aan doen) dag. Ook op een rustdag mag er bewogen worden, maar met nadruk op minder. Minder lang, minder ver, minder intensief. Dat kan rennend, middels een easy souplesseloopje: 15*200 (p=200 w/dr). Het kan ook op de fiets: relaxt op de mtb door de duinen, bijvoorbeeld. Of een uurtje Tacxen. Omdat de voetbalwedstrijd van het team van Kane was afgelast, konden we heerlijk wekkerloos wakker worden. Koffie drinken, boekje lezen: hoe maak je Johan blij! Op Strava zag ik dat Marco al om 7.00u op de fiets zat. Begrijpelijk: als je vandaag droog wilde fietsen, moest het in de ochtend gebeuren. Voor in de middag en avond was er regen voorspeld. En wind? Tja ... de gehele dag ZW 7. Dat betekende dat ik m'n keuze voor vandaag had gemaakt: een ruim uurtje ontspannen trappen op de Tacx in de garage. Met 41 km op de teller.

zondag 1/3: tempoduurloop of duurloopje
Nr 69. Het plan was het lopen van een tempo dl: 2k in in 4'45"/km, 2*5k (p=1k) in 4'00", 2k uit in 4'45"/km. Vanwege de harde wind (ZW 7), twijfelde ik. Het alternatief was gewoon lekker lopen in de duinen. Redelijk beschut. Liefst onverhard. Nadat ik Frank had gesproken, was mijn twijfel weg: het werd een onverhard, beschut duurloopje in de duinen. Met Frank. De keuze werd versterkt door het wat stram aanvoelen van de benen de laatste tijd. M'n linkerbeen heeft wat kleine kwaaltjes: heup, bil, lies, achillespees. Allemaal niet erg, maar wel even rekening mee houden. De laatste 8 weken liep ik gemiddeld 62 km in de week in gemiddeld 6x rennen per week. Precies wat ik wilde! Een mooie basis voor volgende week. Dan doe ik met Martin, Jeroen, Dave en Dirk mee aan de CPC halve marathon in Den Haag. Het kan bijna niet anders dan dat ik er klaar voor ben. Maar dan moet ik m'n benen wel even goed tot rust laten komen. Btw: ik krijg steeds meer vertrouwen en zin in #R2A20! De afgelopen 8 weken geven aan dat ik goed bezig ben met m'n  #marathonloperalslifestyle idee. Net dus maar meteen een nieuwe blogpost aangemaakt over de R2A20. En daarna ... omkleden en naar de Oudendijk, waar ik met Frank had afgesproken. José ging ook mee met de honden, om daar te wandelen (met Marco, Rina en hun hond (Bodhi)). Gezellige boel dus daar! Frank en ik liepen 14 km in 4'51"/km. Easy dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten