Pagina's

maandag 22 juni 2020

2020 week 26 #groep8drukte

vooraf
Afgelopen week was een fiets-piekweek! Deze week wordt een school-piekweek. Door de Corona periode, kon groep 8 niet op kamp, kon de jaarlijkse talentenshow niet doorgaan en is er geen afscheidsavond met ouders erbij mogelijk. Daarom is deze week een soort 'goedmakertje': de 'boekloze week'. Een week met alleen maar leuke activiteiten, ook een paar keer op een avond. Dat betekent waarschijnlijk wat minder sporten. Geen punt, daarna is het bijna vakantie. En na de topweek vorige week, is een fiets-rustweek zelfs functioneel. Je kunt niet altijd pieken. Wel wordt het deze dagen prachtig mooi weer. Voor de groep 8 activiteiten ideaal en voor die keren dat ik kan gaan fietsen ook wel zo prettig.
#groep8drukte

maandag 22/6: fietsen (racefiets)
Het was vandaag prachtig weer: ideaal om even het koppie op te frissen op de fiets. Heerlijk met Marcel en Marco een rondje Purmerend gereden: 60 km in 32,9 km/u.

dinsdag 23/6: rust
's Morgens eerst even uitgeslapen: groep 8 had een middag- en avondprogramma. Dat betekende dus dat een avondrondje er niet in zat. Maar dat wist ik al.

woensdag 24/6: fietsen (racefiets)
Avondrondje met Marcel en Co. Rondje Purmerend weer. Omdat ik vroeg was, startte ik een half uurtje. Daardoor kwam ik op 70 km (in 32,3 km/u). Het ging niet onaardig, maar ik had geen frisse benen. Ik nam de groep 8 drukte mee in de benen. En in 'vooraf' schreef ik al: "je kunt niet altijd pieken". Het was met 27 graden heerlijk warm. En volop zon. En ook wel wat wind: NO 4.

donderdag 25/6: fietsen (mtb weg)
Ik zou vanmorgen een kort en rustig rondje met Maarten fietsen, die sinds deze week óók een racefiets heeft. Maar vanmorgen belde hij af. Ik twijfelde ook, maar ben toch gegaan. Zon en 25 graden al om 9.00 uur maakten dat ik toch wel even zin had in een rondje. Kort en easy op de mtb: 38 km in 28,4 km/u.

vrijdag 26/6: fietsen (racefiets)
Vandaag alweer de laatste dag van de 'boekloze week' op school. De meest easy dag. 's Middags kon ik op tijd naar huis en heb ik een rondje met Maarten gefietst (62 km in 29 km/u). Gisteren niet gelukt, vandaag wél! Voor mij was het een easy rit, voor Maarten was het aanpoten. Geeft niks, hij moet het vanaf nu gewoon blijven doen, dan gaat het vanzelf gemakkelijker. 's Avonds ben ik met Kane naar het strand gefietst voor een duik in zee. Het was 30 graden! Zóóóóómer!

zaterdag 27/6: rust
Einde schooljaar en dan slaat altijd de vermoeidheid toe. Vandaag lekker aan toegegeven. Ik zou een rondje gaan fietsen met Kane, maar die had ook geen zin. Kane ging de voetbalwedstrijd van het team van Jort tegen het team van Lars kijken en daarna gezellig spelen bij z'n neven. En ik? Sinds maanden weer eens naar de bibliotheek geweest en daarna gelezen. Héééérlijk! Morgen weer op padop de racer, met Marcel en Marco.

zondag 28/6: fietsen (mtb bos)
Vanmorgen zou ik met Marcel en Marco een rondje van 100 km op de racefiets gaan rijden. Maar toen het voor vertrek regende, veranderden we het plan in een offroad rit door de duinen op de mtb. Ook wel weer eens leuk. Zeker met de harde wind (ZW 7), dan is beschut in de bossen rijden toch een stuk prettiger: 63 km in 23,7 km/u.