Pagina's

maandag 29 juni 2020

2020 week 27 #zomervakantie

vooraf
Nog één dag werken en dan start voor mij de zomervakantie. En dan sluit ik een wel zeer vreemde laatste groep 8 fase af. Zonder kamp, zonder talentenshow en zonder afscheidsavond. Maar wel na een boekloze week en vanavond bonte avond.
Vanaf morgen ben ik vrij, omdat ik op een paar vrije woensdagen heb gewerkt: deze dagen haal ik in deze week in. Dat was even druk, maar nu wel errrrrug lekker!
Nog één dag groep 8, volgend schooljaar sta ik voor groep 7. Op 2 jaar na heb ik de afgelopen ruim 20 jaar alleen maar voor groep 8 gestaan. Wááát een verandering, haha!
maandag 29/6: fietsen (mtb weg)
Na de laatste groep 8 ochtend en vóór de bonte avond even tijd voor iets anders: een stukje fietsen. Even lekker door de harde wind (ZW 7) raggen: 41 km in 28,3 km/u. Daarna douchen, eten en naar school. Het laatste avondje. Was een gezellig avondje, hoor. En nu ... vakantie! Hoe gaat mijn vakantie er hopelijk uitzien? Nou ... laat de teksten op de plaatjes hieronder voor zich spreken: ontspannen, relaxen, ... Héééérlijk! Zin in!

dinsdag 30/6: fietsen (racefiets)
Voor onze familie is 30 juni een speciale dag: vandaag is het alweer 18 jaar geleden dat we afscheid hebben moeten nemen van m'n vader. Mooi dat juist vandaag m'n eerste vakantiedag is. De behoefte aan rust en ontspannen is groot. Dan is zo'n dag als vandaag ideaal om lekker te cruisen op de racefiets: ontspanning door inspanning. In de natuur. Het werd een retourtje Berenkuil: 71 km in 30,6 km/u. Met tussenstop bij m'n vaders favo plekje in de duinen: het bankje tegenover de Kruisberg, waar ik José ook ten huwelijk heb gevraagd.
Met die 70 km, kwam ik in juni net als in mei uit op 1700 km: 1702 om precies te zijn. Weer een nieuw maandrecord. In mei reed ik 28x, in juni 26x. De 226 km op 20 juni tikten natuurlijk wel lekker aan.

woensdag 1/7: fietsen (racefiets)
Avondrondje met Marcel en Marco: 62 km in 32,6 km/u. Door de polder met wind mee naar Bergen en beschut door de duinen met tegenwind terug. Lekker rondje. Ik kon goed tegen de wind in m'n kopwerk doen. Altijd lekker.

donderdag 2/7: fietsen (racefiets)
Ha, in 2 dagen tijd al bijna 2 boeken uitgelezen. Vanmiddag met José en de honden gewandeld en 's avonds een rondje gefietst. Short 'n' easy: 41 km in 28,7 km/u.

vrijdag 3/7: fietsen (racefiets)
Man, man, wat een wind weer: ZW 7! Vooral de rukwinden maakten dat een een moeilijk rondje was. Ik reed met Co en we moesten ons goed concentreren. Stuur goed vasthouden. Desondanks ging het niet verkeerd, hoor. Door de polder naar Egmond en zo beschut mogelijk door de duinen terug: 52 km in 30,2 km/u.

zaterdag 4/7: fietsen (mtb weg)
Na een hele dag regen en wind en dus binnen een boek lezen, wilde ik er toch even uit. De (mot)regen en wind waren er nog, nou en ... Eigenlijk was het heerlijk om door de regen en de wind in de duinen te rijden: 50 km in 28,3 km/u.

zondag 5/7: fietsen (mtb weg)
Kort winderig rondje door de duinen: ZW 7. Met Marcel en Marco. Co had er zin in en kon lekker op kop: 52 km in 29,8 km/u. Ik had op zich best goede benen, maar morgen ga ik in de Flevopolder rijden en ik probeerde me een beetje te sparen. Dan is het altijd lekker als een ander het vuile werk op knapt, hè. 's Morgens nog lekker met de honden gewandeld en 's middags bij Robin gekeken, die haar eerste dressuurwedstrijd reed op Hailey.