Pagina's

maandag 1 juni 2020

2020 week 23 #Wahoo

vooraf
Juni is begonnen. Het zou mooi zijn om de maand mei wat fietsen betreft enigszins te kunnen benaderen. Poeh, hé, wat heb ik veel kilometers gemaakt in mei: 1700, wow! Het geeft vooral aan hoe ik van het fietsen geniet momenteel!

maandag 1/6: fietsen (racefiets)
Nr 161. Vanmorgen om 9.00u met José en de honden gewandeld op het strand. Het was toen al vrij druk. En toen we in de auto stapten om naar huis te gaan, nog veel drukker. 's Middags "lazy sunday" op maandag, haha! Wat yoga-oefeningen voor de heup gedaan en dat was het dan wel zo ongeveer. Héééérlijk is dat soms, een dag niks doen! 's Avonds, na het eten, toch nog een stukje gefietst. Naar Egmond door de duinen en door de polder terug: 50 km in 30,9 km/u.

dinsdag 2/6: fietsen (racefiets)
Nr 162. Op en neer naar Egmond. Vergelijkbaar met gisteren: easy heen door de duinen, wat meer tempo door de polder terug. Weer 50 km in 30,9 km/u.

woensdag 3/6: fietsen (racefiets)
Nr 163. Avondrit met Marco, Sjoerd en Marcel: 70 km in 32 km/u. Ging lekker.

donderdag 4/6: fietsen (mtb weg)
Nr 164. Avondrondje op de mtb op een regenachtige dag. Gelukkig viel het tijdens m'n rit mee met de regen: slechts wat motregen. Ik heb 41 km in 28,1 km/u gereden. Was even lekker. Gevalletje van moe op de fiets gestapt en fris thuis gekomen. Precies wat ik nodig had dus.

vrijdag 5/6: fietsen (mtb weg)
Nr 165. Avondrondje op de mtb op een regenachtige dag. Gelukkig viel het tijdens m'n rit mee met de regen. Sterker nog, het was droog en de zon liet zich zowaar soms zien. Toen ik thuis kwam, begon het weer te regenen. Goed getimed dus. Een kort en rustig rondje gereden vandaag, omdat ik afgesproken heb om morgenochtend een ronde van 100 km te gaan rijden. Lekker in de buurt gebleven en af en toe een offroad stukje meegepikt: 45 km in 24,2 km/u.

zaterdag 6/6: fietsen (racefiets)
Nr 166. Wat een rit. Wat een wind. Ik heb enorm genoten op de fiets. Gereden met Co, Sjoerd, Marcel en Mark. Heen met wind mee door de polder. Wind? Storm: ZW7! Vanaf Ursem richting Schoorl hadden we 'm tegen boven op een dijk. Daar werden we bijna vanaf geblazen, haha. Vanaf Schoorl langs de duinrand beschut terug naar huis. Lekker door kunnen rijden: 101 km in 31,3 km/u.
Na de rit een nieuw speledingetje gekocht: zie afbeelding. Een Wahoo fietscomputer (Elemnt Bolt), waar je vooraf routes op kunt programmeren. Vooral handig op vakantie.

zondag 7/6: fietsen (mtb weg)
Nr 167. Vanmorgen met José en de honden in de duinen gewandeld. Voor de wandeling regende het en na de wandeling ook. Goed getimed dus. Om 15.00u werd het weer droog. "Pling!" daar ging m'n telefoon dus meteen. Co: "Gaan we nog fietsen, slappe?" Eigenlijk was het geen vraag. Co duldde geen ander antwoord dan iets wat op een 'ja' neerkwam. En alsof ik géén zin zou hebben, zeg. Om 15.30u was hij bij me. Even een lekker, easy en droog rondje op de mtb door de duinen gereden: 45 km in 27,5 km/u..