Pagina's

maandag 10 augustus 2020

2020 week 33 #6:00uur

maandag 10/8 rustdag
Net als vorige week een paar keer, lag ik vanmorgen om 8.00u al in de zee. Niet te diep, ivm rode vlaggen (gevaarlijke stromingen). Maar ook in ondiep water (tot kniehoogte) is het prima badderen, hoor. 's Middags lekker chillen in de tuin en 's avonds in plaats van fietsen gewandeld met José en de honden in de duinen. Lekker in de schaduw van de bomen gelopen.

dinsdag 11/8 fietsen (racefiets)
Vandaag wel gefietst. Wat ... ik stond al om 6 uur op om nog voor 7 uur weg te rijden. Door de duinen naar de hondsbossche zeewering gereden. Het einde van de zeewering was het keerpunt. Vanaf daar rijd ik via de Westfriese omringdijk naar Kolhorn. Vanaf Kolhorn weet ik door de polder terug. Een prachtige ronde van 130 km en ik reed 31,8 kilometer per uur. Ging prima. Onderweg een kleine stop gemaakt, omdat ik wat last kreeg van mijn rechtervoet. In het Noordhollandsch Kanaal mijn voeten in het water gestopt en daarna kon ik weer probleemloos verder. Het was een prachtige zonnige ochtend met toch ook wel wat wind. Dat laatste vond ik eigenlijk best lekker. Dat maakte het minder warm en ik was sterk genoeg. Thuis lekker in ons zwembad van 1 vierkante meter gelegen om wat af te koelen. 's Middags lekker chillen in de tuin.

woensdag 12/8 fietsen (racefiets)
Wéér om 6.00u opgestaan en weer zat ik vóór 7.00u op de racefiets. Als de wekker gaat, voel ik me héél zielig, haha. Eenmaal op de fiets is het heerlijk. En zo mooi en lekker met het zomerse weer van nu. Al dagenlang + 30 graden. Ik begon heel rustig, had duidelijk nog de rit van gisteren in de benen. Gaandeweg de rit ging het steeds wat beter. Heb het wel easy gehouden: 74 km in 30 km/u. Je kunt niet elke dag pieken. 

donderdag 13/8 fietsen (racefiets)
Wéér om 6.00u opgestaan en weer zat ik vóór 7.00u op de racefiets. Gisteren solo, vandaag met Co. Precies 100km gereden in 32,5 km/u. Retourtje Berenkuil met nog een extra stukje langs Buitenhuizen. Na afloop "door de wasstraat", haha! Wat een prachtige laatste vakantiedag zo. Vervolgens even naar school: de stoelen en tafels vast klaargezet. Pffffff, wat was het heet in de klas, zeg. Buiten was het inmiddels alweer +30 graden, dus, tja ... Thuis lekker afgekoeld in een koud water bad en in de tuin nog even kunnen genieten van het mooie weer.

vrijdag 14/8 rustdag
Eerste officiële werkdag na de zomervakantie. Weer was ik er om 6 uur uit en weer lag ik vroeg in zee: om 7 uur al. José was mee en na mijn duik hebben we lekker even een stuk over het strand gewandeld met de honden. Na dagenlang temperaturen van+ 30 graden en volop zon, was het vandaag bewolkt en minder dan 25 graden. Als je dan toch weer moet beginnen met werken, dan is dat wel zo lekker. 's Avonds behoefte aan niets doen. Morgen en overmorgen hopelijk 2 lange ritten met de Beverbikers.

zaterdag 15/8 fietsen (racefiets)
Ondanks dat ik 'pas' om 8.00u had afgesproken met Mark en Sjoerd, ging m'n wekker toch weer om 6.00u. Met Sjoerd en Mark stond er weer een langere ronde op het programma.
We hebben 106 km in 31,6 km/u gereden. Op en neer naar Winkel. M'n benen waren niet geheel fris, maar toch kon ik lekker doortrappen. Heen met wind mee rustig gereden en terug met wind tegen kop over kop met wat meer tempo.

zondag 16/8 fietsen (racefiets)
De wekker ging om 6 uur en om half acht stapte ik op de fiets. Ik had om 7:50 met Eric bij de pont afgesproken voor een rit 'onder het kanaal'. Het werkt een prachtige zonnige rit van 130 km in 32,3 km per uur. en zo heb ik deze week 4 ritten van ruim 100 km gereden met een week totaal van 545 km. Een nieuwe record. Thuis in m'n 'zwembad' gesprongen: even afkoelen. Daarna douchen, eten, en ... op de fiets naar Robin. Ze had een wedstrijd met Hailey. Het was met 28 graden en volop zon heel warm voor Robin en paard, maar Robin heeft toch maar mooi weer haar punten behaald. 's Avonds naar het strand voor een wandeling en een duik. José, Robin en Kane bleven bij de honden, hoor, toen ik de zee in dook. De lol was van korte duur, want de lucht werd eerst grijs en toen zwart en vervolgens begon het te waaien, onweren en regenen. Gauw naar huis dus! Code oranje inmiddels. Einde zomer(vakantie)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten