Pagina's

maandag 17 augustus 2020

2020 week 34 #groep7

maandag 17/8: rust
Vandaag eerste lesdag. Ook nu ging de wekker weer om 6 uur. Ik voelde me fit, fris en positief.  Ik had er weer zin in. Voor het eerst sinds jaren niet in groep 8, maar in groep 7. Best leuk eigenlijk. Een groep met leuke enthousiaste kinderen. Ik had er ook echt wel weer zin in, merkte ik. Qua weer was het om in een klaslokaal te zijn beter dan de afgelopen tijd. Nu was het 22 in plaats van 32 graden. Einde middag en begin avond veel regen en onweer, waardoor fietsen praktisch onmogelijk werd. hardlopen durf ik nog niet aan met mijn rechter achillespees en dus vandaag een sport-rustdag.

dinsdag 18/8 fietsen (racefiets)
Hopelijk vanavond weer een avond rondje.
Gisteravond sprak ik af met Marco en Eric, voor een rondje Ursem. Eric had in Uitgeest ook afgesproken met twee andere fietsmaten. Of dat een punt voor ons was. Nou nee, natuurlijk niet,gezellig juist. Nou ja gezellig? Dat werd het niet. Waren het geen leuke mannen dan? Jawel, de vrienden van Eric (Martin en Thijs) zouden zo in onze eigen groep kunnen aansluiten. Maar er bent vanaf moment één snoeihard gefietst. waardoor er dus geen gelegenheid voor kletsen was. Thijs spurtte bij de start al meteen weg en daarmee had hij de toon gezet. Met z'n vijven reden we kop over kop naar Ursem. Weliswaar met wind mee, maar toch. terug hadden we wind tegen en toen hebben vooral Eric en ik Het leeuwendeel van het kopwerk gedaan. Vond ik niet erg want er stond een fantastisch gemiddelde in het verschiet. ik kwam uiteindelijk thuis na 64 km in 35,3 km per uur. Niet gek natuurlijk. Martin en Thijs reden 52 km in 36,9 km per uur. Dat was dus hoeven met z'n vijven hebben gereden. Marco Eric en ik moest hem daarna nog naar huis en dat hebben we iets rustiger aan gedaan.

woensdag 19/8 fietsen (racefiets)
Mijn eerste vrije woensdag van dit schooljaar. Dus ... fietsen! Mijn wekker ging 'gewoon' weer om 6 uur af. Toch zet ik dit keer niet al om 7 uur op de fiets. Heb vanmorgen lekker rustig aan gedaan. ook al omdat Robin en Kane vandaag voor het eerst weer les hadden op school en we vanmorgen even gezellig wat bij konden kletsen. Mede daardoor vertrok ik vandaag om 8.45 uur. Voor een rit van 107 km in 30,3 km per uur. zo ontspannen mogelijk gereden omdat ik toch de rit van gisteren wel in mijn benen had. Ook voelde ik me linker heup wordt en wilde deze niet al te zeer belasten. Verder prima en heerlijk gereden, hoor. Fantastisch zomers weer met een heerlijk zonnetje. Ook wat wind, maar dat deerde me niet.

donderdag 20/8: fietsen (racefiets)
Prachtig rondje van 90 km in 30,6 km per uur gereden. Het weer was lekker en de lucht werd steeds mooier. Een fenomenaal mooi rode ondergaande zon uiteindelijk. Wat prachtige plaatjes onderweg betekende. 

vrijdag 21/8: fietsen (racefiets)
Vanavond ging ik weer eens een avondje uit met mijn hardloop vrienden van Project2uur59. Dat betekende dat als ik na het werk nog even wilde fietsen, het een kort rondje voor het eten zou moeten worden. Collega Maarten wilde wel even mee. Samen 30 km in 29,4 km per uur gereden. Daarna er nog even 22 km aangeplakt in 30,6 km per uur. Er stond een flinke wind: ZW6, waardoor het tempo maken verre van gemakkelijk ging. Toch even lekker zo. En 's avonds lekker gezeten met mijn hardloop vrienden. En zoals het gehele kalenderjaar al: wel bier dronken, maar 0,0%. Waardoor ik morgenochtend weer lekker fris en fruitig kan fietsen.

zaterdag 22/8: fietsen (racefiets) 
Met dezelfde mannen als afgelopen dinsdag gefietst. Zonder Marco dan, want die kon niet. Wel met nog een derde vriend van Eric: André. Vanmorgen was trouwens meteen een mooie test. Ook deze week is het mijn elke dag gelukt om om 6 uur op te staan. Gisteravond kwam ik om 23.00 uur thuis, wat me nog mee viel, maar ik was benieuwd of het me vanmorgen even goed zou lukken om 6 uur uit bed te stappen. Tuurlijk lukte het, mijn wekker lag immers aan de andere kant van mijn slaapkamer. En dus moest ik er wel uit. Opvallend fit, kan ik wel zeggen. Leve de 0,0%!
Gisteren stond er een ZW6 wind, vandaag ZW7. Wat lekker als je dan met 5 man bent. En dus wisten we 110 km af te raffelen in 31,7 km/u. Na afloop even langs stal gereden. José en Robin waren daar op dat moment, wel zo leuk. Zelfs voor het eerst op Hailey gezeten: in m'n fietskloffie, haha!

zondag 23/8: fietsen (racefiets) 
De wekker ging wel om 6.00u, maar José en ik hebben lekker een hangochtend in bed gehouden. Tot 8.00u met koffie en lezen. Heerlijk af en toe. Daardoor pas fietsen om 9.30u. met Mark, Eric, Erwin en Marco. Goede keuze geweest kom iets later te starten, want tot 7.30u regende het vrij hard. Nu hebben we onderweg slechts een paar druppeltjes gehad. Het wegdek was wel nat, waardoor fietsen en kleren toch wel vies werden, maar ja. Wat wind betreft zat het ook niet tegen. Bij aanvang van de rit stond er een ZW6 wind. Deze hadden we naar de Berenkuil toe dus schuin mee. Was wel even lekker. Terug nog steeds windkracht 6 maar W in plaats van ZW. Zijwind dus. en daar waren we dachten dat we flink met tegenwind terug zouden moeten rijden, viel dat dus reuze mee. Lekker ritje geworden van 80 km in 31,3 km per uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten