Pagina's

maandag 24 augustus 2020

2020 week 35 #2000km

maandag 24/8: fietsen (racefiets)
Als ik in deze week nog 350 kilometer rijd, heb ik er in augustus 2000 km op zitten. Wat een record. Vanavond niet fietsen was bijna alleen om die reden al geen optie. Die 350 kilometer is niet eens meer een issue, hoor. De laatste tijd reed ik telkens 400 à 500 km. Met een uitschieter van 540 kilometer. En zelfs als het me deze week niet lukt, heb ik nog kans. Komende maandag is de 31ste en kan ik óók nog rijden. Vandaag tot 62 km  (een 29,6 km per uur) gekomen, dus nu nog maar 290 km. Rustig en ontspannen gereden. Had wat volle bovenbenen. Was even leuk zo in het avond zonnetje.
dinsdag 25/8: fietsen (mtb weg)
Weer eens een rondje op de mtb. Er stond een bak wind, dus ik besloot om in de duinen te blijven. Richting Egmond waa het af en toe vliegen, terug kwam ik af en toe niet eens boven de 20, haha. Toch weer 60 km (in 27,5 km/u) dichter bij de 2000! Maar ... waarom buiten fietsen met die wind? Nou, bij aan van de rit waarde het wel hard maar was het nog lang geen windkracht 9. Onderweg naar Egmond nam de wind toe. Omdat ik wind mee had, was ik me eigenlijk nog niet zo bewust van de kracht van de wind. Het ging eigenlijk best wel lekker, hahaha. Maar ja, dat werd wel even anders na het eerste keerpunt. En toen was er geen weg meer terug, hè. Hooguit de weg terug naar huis. met af en toe even een extra lusje om met wind mee wat druk van de benen af te kunnen halen. En de eerlijkheid is ook dat ik het stiekem best wel leuk vond.

woensdag 26/8: fietsen (Tacx)
Storm. Ook vandaag ZW9. het verschil met gisteren is dat het gisteren droog was en dat het vandaag regent. Dat maakte buiten fietsen tot geen optie. Tacx-time dus maar weer eens. Kwam ook wel goed uit omdat het een volle dag was:
Werken tot 13.30u, boodschappen doen, koken en om 18.00 uur naar Dem. Naar Dem? Ja, toch maar weer trainen geven aan het team van Kane. op dinsdag krijgt het team techniektraining en op zaterdag is een aantal andere vaders bereid om de leiding op zich te nemen. dat maakte dat ik het toch wel weer leuk vond om een uurtje in de week trainen te geven. Geen techniektraining meer zoals in voorgaande jaren maar lekker een uurtje "partijtje". zoveel tijd bleef er dus niet meer over om nog op de fiets te kunnen stappen. Één à anderhalf uur op de Tacx was eigenlijk het maximaal haalbare. Optie twee was helemaal niet fietsen, maar rust nemen. Daar had ik niet zoveel zin in. Zeker niet met het oog op de 2000 km in augustus: Ik heb weer 38 km bij kunnen schrijven. De laatste 10 minuten heb ik gereden op de rollers. Dat was wel even wennen, zeg maar. Een soort balanceren voor gevorderden, haha.

donderdag 27/8: fietsen (racefiets)
Vandaag 100 km in 31,4 km per uur. Nog geen 100 km meer tot de 2000 km in augustus. Het ging lekker vanavond. Ontspannen gereden. Weinig wind, wel wat regen, maar niet echt vervelend. Tijdens laatste halfuur moest ik wel weer mijn lampen aandoen. Het wordt weer eerder donker.

vrijdag 28/8: fietsen (mtb weg)
Nog 89 km tot de 2000. Dat ging me vandaag niet lukken. Hoe relaxt ik gisteravond ook heb gereden, 100 km op een doordeweekse avond tijdens een schoolweek is voor mij geen peulenschilletje. Vandaag wilde ik daarom een kort en rustig rondje rijden. Regen (en kans op onweer) zorgde ervoor dat ik twijfelde of ik niet beter op de Tacx zou kunnen gaan fietsen. Toch maar op de MTB gestapt, omdat het aan het begin van de avond aardig opklaarde. Ik heb geen 89 km gereden, maar wel 50 (in 28,9 km per uur). Daardoor is de tussenstand nu 1961 kilometer. Nog maar 39 te gaan. Dat is één kort ritje. Het kan eigenlijk niet meer misgaan. De rit van vanavond begon zonnig en eindigde zwaar bewolkt met in de verte zelfs bliksem. Was net op tijd thuis.
Die laatste 40 km wil ik morgenmiddag gaan rijden. Kane heeft om 10.45u zijn eerste voetbalwedstrijd van het seizoen. Ondanks dat ik geen leider meer ben, wil ik daar wel bij zijn. Lekker kunnen kijken als ouder en als fan van Kane. dan heb ik in de middag de tijd voor boodschappen en die 40 kilometer. dan is die 2000 kilometer uit mijn systeem en kan ik zondag met José lekker gaan klussen in de tuin. Want het leven bestaat niet alleen maar uit fietsen, hè. Hahaha.

zaterdag 29/8: fietsen (mtb weg)
Gelukt! De teller staat op 2005 km in augustus. Vandaag samen met Co een rondje van 44 km in 30 km per uur gereden op de MTB. Lekker door de duinen, redelijk beschut tegen de ZW5 wind.

zondag 30/8: rustdag
En wat gebeurt er als je je fietsdoel hebt behaald? Dan word je aan het werk gezet! Als het goed is hebben wij straks een prachtige container ombouw voor die lelijke plastic kliko's in de voortuin. Ook leuk om te doen, hoor.

1 opmerking: