Pagina's

maandag 28 september 2020

2020 week 40 #2xrennen

Maandag 28/9: souplesseloopje
Nr 10. Wat lopen betreft wil ik me vooral richten op korte duurloopjes en nog liever 200-tjes. Lekker op m'n fietsrustdagen. Max 2x per week, met minimaal 2 dagen ertussen. Afgelopen vrijdag kon ik 8*200m doen. Vooral door tijdens de rustmomenten ook echt goed de tijd te nemen om te wandelen en te dribbelen.
En kijk, vanavond was een prachtig voorbeeld. Het miezerde en ik voelde me niet zo heel erg fit. Voldoende redenen om niet te gaan fietsen. Dat zou dus nog geen 2 weken geleden een rustdag betekenen. Maar vandaag niet, vandaag heb ik weer een stukje gerend: 10*200 (p200w/dr). In totaal 5 km en het ging prima. Mij het inlopen de rechter achillespees heel licht gevoeld en daarna niet meer. En dan kun je lachen!

Dinsdag 29/9: fietsen (mtb weg)
Nr 11. Lekker rondje gefietst de mtb: 50 km in 27,3 km/u. Ik had niet veel energie en heb m'n tempo er op aangepast. Dat maatke dat het toch even lekker was. Gewoon even buiten zijn!

Woensdag 30/9: fietsen (mtb weg)
Nr 12. Uit school, van 15.00 tot 16.30u, even lekker uit kunnen waaien op de mtb. Geen punt, wind zat, haha. Het was 17 graden en de wind was ZZO 4. Niet heel hard, maar wel goed aanwezig. 's Avonds weer voetbaltrainen geven (van 18.30 tot 19.30u).

Donderdag 1/10: fietsen (mtb weg)
Nr 13. Het is weer oktober. Over het algemeen een gezellige maand. 's Avonds wordt het steeds eerder donker, en dat heeft meestal wel wat, iets sfeervols met de verlichting op straat en in huis.
Het was vandaag de hele dag aan het regenen. Daarom besloot ik om niet te gaan fietsen. Het werd of even een stukje rennen of een uurtje op de Tacx. Ik koos voor een uurtje Tacx. Toen ik om 20.15u in de garage opstapte, merkte ik dat hij het niet meer goed deed. Ik ben bang dat ik de Tacx na jarenlang  trouwe dienst af kan schrijven. gek genoeg was het inmiddels droog en dus stap ik op de mountainbike voor even een kort rondje van een uurtje. Toch. Het werkt best een lekker ritje van 31 km in 27,3 km per uur. En donker dat het was, haha. Gelukkig heb ik goede verlichting op de fiets. Lichter wordt het 's avonds voorlopig niet meer (donkerder trouwens ook niet).
Vrijdag 2/10: souplesseloopje
Nr 14. Fietsrust vandaag. Wel lekker buiten gespeeld. Voor de 2e x deze week namelijk een stukje gerend: 12*200 (p200w/dr). In totaal 6 km. Had wel wat stramme benen, maar dat geeft niet. Nu weer even een paar dagen hardlooprust.

Zaterdag 3/10: fietsen (mtb weg)
Nr 15. Rondje door de duinen op de mtb met Marco. Op en neer naar Egmond: 42 km in 28 km/u. Rustig aan gereden. Terug door de (mot)regen. We konden 's morgens op pad, omdat Kane pas om 14.30u moest voetballen. Doordat Corona weer aan een opmars bezig is, zijn de regels strenger geworden. Zo is publiek bij sportwedstrijden niet meer toegestaan. Gelukkig was ik vandaag grensrechter en kon ik toch kijken naar het team van Kane.

Zondag 4/10: fietsen
Nr 16. Vanmorgen regende het behoorlijk. 's Middags klaar de het op maar gaf Buienradar aan dat het zou gaan regenen. Marco ging om 13.00 uur fietsen. Ik vond de dreiging van regen te groot en besloot te wachten. Om 15.00 uur stapte ik toch op de fiets voor een rondje van 42 km in 28,4 km/u. Zowel Marco als ik hebben droog kunnen fietsen. Marco appte mij onderstaande foto's omdat nog eens even lekker duidelijk te maken. Waarschijnlijk in de veronderstelling dat ik het na 15.00 uur niet droog zou houden. dat viel me dus reuze mee en de foto's van Marco hadden net zo goed door meegenomen kunnen zijn geworden, haha. Het enige jammere is nu dat we niet samen hebben gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten