Pagina's

maandag 9 november 2020

2020 week 46 #bestyearever

Maandag 9/11: souplesseloopje
Nr 52. Afgelopen week heb ik 4x een stukje gerend. Het is ruim 30 weken geleden dat dát me voor het laatst is gelukt. De linker heup/bil/onderrug zijn nog steeds niet helemaal oké, maar het belemmert me in ieder geval wat minder om te kunnen gaan rennen. Zo'n 20 à 30 minuutjes. Net even lekker. En ook mooi in het kader van elke dag even sporten. Het rennen met Robin op het strand vind ik zóóó leuk! Ook wil ik wel weer graag de 200-tjes met Kane oppikken: daar kon ik óók zo van genieten! En voor mezelf geldt dat het af kunnen wisselen van het fietsen en hardlopen wel zo prettig is. Op drukke dagen is een klein half uurtje rennen wel zo handig. En laat dit nu net een drukke schoolweek zijn met op alle dagen behalve woensdag oudergesprekken. En ook in een "ik-voel-me-wat-minder-fit-week" zijn korte loopjes lekkerder dan lange(re) en intensievere ritten op de fiets. Dat was afgelopen week het geval.
Vandaag wilde Robin weer met me rennen. Ze wilde wel wat op snelheid proberen te trainen. Een mooi moment om weer eens de 200-tjes van stal te halen: 10*200 (p=200 w/dr). En eindelijk weer eens soepel kunnen rennen: de 200's gingen in 45" gemiddeld. En Robin? Die liep heel goed mee, hoor!

Dinsdag 10/11: fietsen (mtb weg)
Nr 53. Kane opgehaald na de voetbaltraining om 21.00u. Op de mtb. Om iets voor 19.30u ging ik van huis, zodat ik lekker even een rondje kon rijden. Het was droog, zacht en er stond nauwelijks wind. Heerlijke omstandigheden voor een easy en ontspannen rondje van 41 km in 27,6 km/u.

Woensdag 11/11: fietsen (mtb weg)
Nr 54. Door vandaag te gaan sporten, kwam mijn jaartotaal uit op 304 keer. Een evenaring van mijn jaarrecord van 2018. Oftewel: na vandaag ga ik dit record verbreken en wordt 2020 mijn beste sportjaar ooit, als het gaat om kwantiteit. De rit van vandaag ging wel aardig. Had geen super benen, maar toch: 40 km in 27,5 km/u. Was in ieder geval heerlijk buiten!

Donderdag 12/11: fietsen (mtb weg)
Nr 55 wat dagelijkse reeks betreft. En ... nr 305 in 2020. De dag begon met flinke regen. Dus zou het 's avonds weleens fietsen op de Tacx in de gagare kunnen worden. Na 11.00u werd het droog. Daarmee stegen de kansen op een avondrondje buiten op de mtb. Hoe dan ook werd het fietsen en niet rennen, omdat ik geen frisse hardloopbenen had. Gisteren wilde ik tijdens de voetbaltraining van het team van Kane een bal schieten, toen ik m'n linker heup behoorlijk voelde. Nee, ik was niet eigenwijs en heb niet meegevoetbald. Maar wanneer je aan de kant staat en er komt een bal jouw kant op, tja ... dan speel je deze per ongeluk onbewust terug, hè. De heup was al niet geheel fris, hoor. Vorige week best wel vaak gerend en maandag zelfs weer 200-tjes gedaan. De heup is nog niet volledig hersteld om deze belasting te verteren. So be it. Dus was het niet zo moeilijk te bedenken dat het vandaag fietsen zou gaan worden. Het werd lekker op de mtb: want buiten zijn blijft toch lekkerder en leuker dan binnen. En weer 47 km bij kunnen schrijven (in 26,6 km/u). 

Vrijdag 13/11: fietsen (Tacx)
Nr 56. Vandaag had ik de laatste oudergesprekken. Maandag, dinsdag en donderdag tot 16.30u, vandaag tot 16.00u. Daarna een welverdiend weekend dus. En omdat ik maandag vrij ben: een welverdiend lang weekend, haha! Het regende vandaag nauwelijks, alleen vanmorgen wat, zodat ik 's avonds lekker een stukje op m 'n mtb had kunnen fietsen. Maar voor de afwisseling besloot ik toch om even een uurtje de garage in te duiken. "Relax op de Tacx."

Zaterdag 14/11: fietsen (mtb weg)
Nr 57. Kane speelde (met z'n eigen team JO14-3) om 10.15u tegen Dem MO15-1. Ik was geen coach, geen grens en geen scheids en kon/mocht daarom in deze "Coronatijd" niet kijken. Wéér niet. Deze ochtend lekker rustig aan gedaan. Om 8.00u ik wakker en stond de koffie klaar. Man man, Wat kun je je dan een blij mens voelen. Om 9 uur sprong ik maar eens onder de douche. Wat voelde ik me heerlijk uitgerust en wakker daarna. Precies dat wat ik nodig had. Het was een regenachtige ochtend, goed passend bij een ik-blijf-lekker-thuis-ochtend. Vanaf 11.00u werd het droog. Dan zou er in de middag buiten gefietst kunnen worden. Maar ... ik had geen zin. Wel ik zin om te gaan rennen. En Robin wilde wel mee. José wilde ook wel mee met de honden als we op het strand zouden gaan rennen. Die keuze was dus snel gemaakt. Gezellig. En goed gerend ook: 4,5 km in 4'35"/km.
Onderstaande afbeelding geeft aan dat het rennen weer steeds beter gaat. Ik begon heel rustig en kon lekker vlot finishen. Hier werd ik wel weer blij van, hoor. En Robin? Nou die kon het prima bijbenen! 
Zondag 15/11: fietsen (mtb offroad)
Nr 58. Vanmorgen heb ik met Marco een strandrit gereden. Om 9:30 rijden we bij mij vandaan naar de pier. daar gingen we het strand op en rijden we met de wind in de rug Easy peasy naar Egmond. Zo'n 33 kilometer per uur. Dat voelde echt als gratis kilometers. Hoe anders wat dat tijdens de terugweg. We zouden vanaf Egmond over de weg terug naar huis rijden. Door de duinen, lekker beschut. Maar omdat het strand er goed bij lag, besloten we over het strand terug te gaan. Tot Castricum en daar zouden we wel verder kijken. De wind hadden we inmiddels vol tegen (Z6). Het tempo zakte uiteraard. We rijden nu zo'n 17 a 18 km per uur. En ik was er bij Castricum ook wel klaar mee. Benen waren niet goed en ik voelde me wat misselijk. Pffffff. Maar Marco wilde per se doorrijden terug naar de pier. Pffffff. Dus ik maar in zijn wiel. In een iets rustige tempo: 15 à 16 kilometer per uur. Gelukkig kwam ik er wel weer wat doorheen en voor ook wel weer af en toe wat kop overnemen. Bij de pier keerden we weer om en rijden we met de wind in de rug terug naar de strandopgang van Wijk aan Zee. Daar gingen we het strand af. We hadden 41 km Op het strand gereden. Thuis had ik 55 km op de teller staan, in 22 km per uur. Geen gemakkelijke rit, toch wel weer gaaf. Met een goed fietsende Marco.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten