Pagina's

maandag 14 december 2020

2020 week 51 #lockdown

Maandag 14/12: rustdag
Vandaag lekker vrij. Vanmorgen met José en de honden op het strand gewandeld. Verder vandaag weinig actief gedaan. Om 18.00u de eerste fysio-behandeling na de (grondige) analyse van 26 november. Prikkerdeprik om de knopen in m'n spieren te trickeren. Na vandaag is het nog maar 4 werkdagen tot de Kerstvakantie. Dan heb ik lekker de tijd en rust kan nemen om te ontspannen fit(ter) te worden. Vanmiddag was er groot nieuws: Nederland gaat weer in lockdown. Corona slaat weer om zich heen. Daarom gaan ook de scholen weer dicht. Net als 2020-week-11. Bijna alles gaat dicht: wel mogen we volgende week 'gewoon' naar Ameland. Of we nu thuis met elkaar in 'de bubbel' zitten, of in een huisje op Ameland: dat maakt niet uit. Mark Rutte zei daarover letterlijk het volgende: "Als je een huisje hebt gehuurd, dan kun je daar best heen." 

dinsdag 15/12: souplesseloopje
Beetje gek was het vandaag wel: de laatste lesdag voorlopig in het schoolgebouw. Na lestijd naar huis, om online te vergaderen over de komende "les-op-afstand"periode. Na fysio-behandeling van gisteren, voelde m'n linkerbovenbeen wat beter aan: iets minder stijf. Ik merkte het bijvoorbeeld tijdens het aantrekken van m'n schoenen. Ook voelde ik me weer wat fitter worden: kreeg meteen weer wat zin om in beweging te komen. Dus maar even de hardloopschoenen aangetrokken voor een souplesseloopje: 9*200m (p=200m), gemiddeld 50"/x. Bovenbeen wel af en toe wat gevoeld, maar over het algemeen kon ik soepel rennen. 

woensdag 16/12: fietsen rustdag
Hieperdepiep ... hoera! Rina jarig. Veel visite mocht ze niet ontvangen: slechts José en ik: 's avonds ff 'n bakkie. Voelde me vereerd. 's Morgens naar school geweest, om met de collega's het thuiswerkprogramma klaar te maken. We mochten wél samen op school zijn, maar niet bij elkaar in de lokalen komen. Werd een vreemde en drukke dag. Ik wilde 's middags fietsen, maar daar is niets meer van terechtgekomen.

donderdag 17/12: duurloopje
Vanmiddag met Robin op het strand gerend. José en Kane gingen wandelen met de honden. Gezellig met z'n allen dus. Het was zonnig en er stond een flinke wind: ZW 6. Heen naar de pier was het beuken tegen de wind in. Terug lekker easy met de wind in de rug: 5,2 km in 5'04"/km. Heen ging in 5'25"/km, terug in 4'40"/km.

vrijdag 18/12: fietsen (mtb weg)
Ha, zowaar weer gefietst. En dat ging best lekker en goed. Kort ritje van 30 km (in 28,8 km/u). "Met je luie kadaver van die bank af, Artmanni!" En nu lekker vakantie vieren: hiiiiiiihaaaaaa!

zaterdag 19/12: minutenloopje
Wat een vervelend rondje [10*2' (p= 1' wandelen)]. Heb heel rustig aan gedaan. Alles ging in 5'04"/km à 4'28"/km. meer zat er simpelweg niet in. Ik liep weer / nog steeds kreupel. Te veel last van m'n linker bovenbeen. Kwam onderweg een bekende tegen, die zei: "Het ziet er niet uit!" Zegt genoeg, hè. Voorlopig ben ik nog steeds niet bij punt 'nul'. eerst maar weer even wat hardlooprust en daarna terug naar 10*1' ipv 10*2'. Meer dan een dergelijk minutenloopje lijkt er niet in te zitten.

zondag 20/12: rustdag
Helemaal niets gedaan wat sporten betreft. Had teveel last van het rennen van gisteren. Zelfs vanmorgen niet met José en de honden gewandeld. Morgen gaan we naar Ameland en ik wil perse zo fit mogelijk zijn daar. Zodat we op Ameland flink kunnen wandelen. Wil ik lekker kunnen fietsen met Marco. en eventueel een keertje rennen zou meegenomen zijn, maar meer ook niet. Vandaag mijn tas ingepakt, het huis stofgezogen, de dakdragers op de auto geplaatst, en meer van dat soort dingen. En lekker even relaxed wat gelezen. Prima dag zo. Morgenochtend willen we om 8.00u vertrekken. Daarvoor de dakzak op de auto plaatsen, met de tassen erin. En het fietsen plaatsen, met se mtb erop. Vroep op dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten