Pagina's

donderdag 31 december 2020

terugblik 2020

Wat een topmaand is januari geworden. Elke dag heb ik gesport. Af en toe gefietst (8x) en vaak gerend (27x). Soms zelfs 2x per dag wat gedaan. In totaal 35x: een nieuw maandrecord. Echt een super #dailybikeorrunactivity maand.
Daarna vrolijk verder gegaan met het dagelijks sporten. Op donderdag 13 februari was mijn 52e sportbeurt op rij: ook een nieuw record. In 2018 stopte het na 51x. Nu kwam er na 171-dagen pas een einde aan de #dailybikeorrunactivity-reeks. Vrijdag 12 juni was m'n eerste rustdag in 2020.

Op 16 februari deed ik mee aan de 10 EM van de Wijckloop. Een mooie cross in ons eigen 'thuisgebied'. En daar winnen was natuurlijk helemaal geweldig. Dit werd m'n hardloophoogtepunt van het jaar.
In deze fase was het vertrouwen weer helemaal terug en wilde ik me zelfs gaan inschrijven voor de marathon in Amsterdam om m'n pr aan te kunnen vallen: #R2A20.

En ... pats boem ... opeens leefden we in het Corona-tijdperk en werden alle evenementen tot 1 juni afgelast. Ook de marathon van Amsterdam. Deze begon door wat kwaaltjes (linker heup en rechter achillespees) toch al wat uit het zicht te raken voor mij. Zie bijvoorbeeld: bil en heup
In mei was de lol er zó af, dat ik mijn lidmaatschap bij Dem heb opgezegd. Ik had geen zin meer in al die blessuretjes en het steeds terug willen keren op niveau. De focus werd verlegd naar het fietsen. En wat een top firtsjaar is het geworden!

Op 25 mei hebben Eric, Sjoerd, Marco en ik 100 EM op de mtb gereden over zoveel mogelijk offroad paden: #DirtyKanzelled. Fantastische rit. Ook 20 juni was een dag met een prachtige rit. Met Eric, Sjoerd, Marco, John en Marcel reed ik m'n langste rit ever tot nu toe: 226 km. En vooral door die rit voor het eerst 500 km in 1 week gereden.
De maanden mei en juni waren super fietsmaanden, met 2x 1700 km. De topmaand werd augustus. In week-33 heb ik 545 km gereden en in week-35 behaalde ik de 2000 km in de maand augustus. Wow.
Net als in 2018 heb ik dit kalenderjaar de 10.000 km grens gepasseerd. Toen in december, nu al in september. In 2018 reed ik 10.176 km. In 2020 kwam ik tot 13.427 km. Eind november had ik 13.000 km gefietst en dacht ik de 14.000 km te kunnen bereiken. Helaas lukte dat niet door een griepje. 

Toen toch wéér Corona in het land: Nederland in lockdown. Gelukkig konden we in week 52 wel een weekje naar Ameland. Daar kon ik mooi weer wat in een sportflow komen. Fietsen met Marco en rennen met elkaar zorgden daar wel voor.
In juli zijn we trouwens  óók een weekje weg geweest: naar Erm in Drenthe. Op de laatste dag tijdens die vakantie ben ik op de fiets terug naar huis gegaan: 212 km op de mtb.

In week 47 ben ik, ivm de bil en heup blessure van 9 maanden eerder, toch weer naar de fysio gegaan. Het gebied zat nog steeds muurvast. De behandeling gaat door in 2021.

In 2020 heb ik mijn jaartotaal van 304x sporten in 1 jaar (dat was in 2018) verbroken. Dit jaar stopte de teller na 344x. Bijna een #dailybikeorrunactivity jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten