Pagina's

maandag 22 april 2019

2019 week 17 #meivakantie1

vooraf
Meivakantie! Héééérlijk!

maandag 22/4: fietsen
Tweede Paasdag: lekker fietsen. Marco, Mark en Frank haalden me om 9.00u op voor een perfect zonnig rondje van 80 km (31 km/u). 's Middags gingen we (Robin, Kane, José en ik met de Knollies) naar het Uitgeestermeer: het was 26 graden. Echt een topdag. De honden waren ook mee: voor het eerst de massa in. Ze deden het fantastisch! Topdag nummer zóóóveel!

dinsdag 23/4: baantraining
Vanavond ging ik het weer eens proberen op de baan. Op het programma stond 6x1000m (p=400m) en ik heb de helft ervan gedaan. In een aangepast tempo (4'00"/km) ben ik uit de achillespeesproblemen gebleven. Even hoopte ik op 6x1000m, maar met de helft moet ik nu tevreden zijn. Het gaat per slot van rekening om oktober 2010, nietwaar! Dan moet ik er staan, haha! Langzaam maar zeker lijkt de achillespees beter te worden. Heel langzaam, dat dan wel, maar toch.

woensdag 24/4: duurloopje
Vanmorgen de honden op het strand uitgelaten (met Jort en Kane). In korte broek en t-shirt in de zon. Vanavond in de (mot)regen een uurtje gerend. En dat ging prima!

donderdag 25/4: hill reps
Tijdens de baantraining ben ik naar het parcours van BRC Kennemerland gerend Daar (in het Aagtenpark) is een heuveltje. Deze ben ik 9x opgerend (en telkens rustig naar beneden). Zo heb ik er voor de achillespees een prima training van gemaakt. Was leuk om te doen ook. Na afloop heb ik me bij Dem weer laten masseren: was wel weer nodig, hoor.

vrijdag 26/4: fietsen
Sjoerd belde met de vraag of ik mee wilde naar het Kopje van Bloemendaal. Heuveltraining met het oog op onze Duitsland trip in juni. En dus reden we om 10.20u naar de pont. Die nét voor onze neus vertrokken was. Geen zin om een 20 minuten te wachten en dus keerden we om en reden naar Wijk aan Zee. Eerst naar de pier op en neer, toen 6x het "klimmetje" naar het Hooge Duin en vervolgens in de duinen nog een paar klimmetjes (oa de Kruisberg) meegepikt. Leuk ritje zo.
's Avonds speelden wij (de vaders) een voetbalwedstrijd tegen onze zonen. Vlak voor tijd stonden we nog met 3-1 voor, maar helaas trokken we we met 3-4 toch aan het kortste eind. En na afloop werd er flink geanalyseerd (lees gegeten en gedronken). Leuke dag zo!

zaterdag 27/4: rust
Koningsdag: met José, Robin en Kane naar Alkmaar. Gezellig. Geen zin meer om daarna nog te gaan sporten. Dat had "natúúúrlijk" niets met de vorige avond te maken, haha!

zondag 28/4: duurloop
Met José en Kane naar Wijk aan Zee om te wandelen met de honden. En ik "mocht" rennen. Dat werd een rondje duinen met mul zand, strand, duinen en een fast finish (4 km in 4'00"/km) over de weg naar huis. Ik kwam zowaar met 30 km op de teller thuis. Héérlijk! En 's avonds gezellig met z'n 4-en uit eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten