Pagina's

dinsdag 30 april 2019

2019 week 18 #meivakantie2

maandag 29/4: duurloopje
Ik rennen, Kane mee op de fiets. Hebben we al vaker gedaan en het blijft gezellig. Toch weer 10 km in 4'30"/km. En dat viel me enorm mee, na de 20 km van gisteren. De eerste km ging moeizaam: boven de 5 minuten. Daarna ging het (eenmaal warm) steeds beter, gemakkelijker en soepeler.

dinsdag 30/4: hill reps
Overdag met z'n allen naar de Veluwe gegaan om daar te wandelen en te lunchen. Was echt gezellig! Thuis boodschappen gedaan, gekookt, gerend en gegeten. En daarna kwamen de Knollies om bij ons te kijken naar de halve finale ven Ajax in de Champions League uit bij Tottenham Hotspur. Ajax won de spannende wedstrijd met 0-1. Het rennen moest "even snel" gebeuren. En om m'n energie alvast wat kwijt te zijn vóór de start van Spurs - Ajax, heb ik er een heuveltraining van gemaakt. In het Westerhoutpark 12 x de heuvel opgerend en telkens rustig naar beneden (w/dr/w). Dat ging prima, maar bij thuiskomst had ik wel wat volle kuiten. Donderdag dus weer naar de masseur.

woensdag 1/5: fietsen
Met Co. We zijn maarliefst 26x omhoog gedaan bij het Hoge Duin in Wijk aan Zee. En verder nog wat "bultjes" meegenomen in de duinen. Lekker, hoor!

donderdag 2/5: baantraining duurloopje
Vanavond een duurloopje vanaf Dem gedaan met een massage erachteraan.
Heb ik toch verdorie op m'n kop gekregen! Onze trainer bij Dem vond de 20 km van afgelopen zondag niet verstandig in deze fase. Ik ben aan het terugkomen en me bovendien niet specifiek aan het voorbereiden op een halve of hele marathon. Beter zou het zijn om een uurtje aan te houden. Een kwartiertje meer of minder maakt niet uit, maar niet overdrijven! De massage na het duurloopje van vanavond bevestigde de mening van de trainer. De kuiten voelden slechter aan dan vorige week. Ik merkte dat tijdens het rennen ook wel, terwijl het toch goed ging. Dat is vaak het verraderlijke: wanneer weet ik nou wanneer ik gas terug moet nemen? Op dat gebied heb ik vanavond toch wel weer wat geleerd!

vrijdag 3/5: duurloopje rust
Ik had afgesproken om een offroad rondje met Dave te gaan rennen. Maar dat werd me gisteren door de masseur afgeraden. De dag na een massage bij herstel niet rennen. Wanneer het masseren onderhoud betreft, kan rennen 24 uur na de massage geen kwijt. "Het gaat om oktober 2020, dan is je marathon pas!" zei de masseur met een vette grijns. Wat dan wel? Fietsen? Nou, na een dagje klimmen en klauteren in het Amsterdamse bos had ik daar geen zin meer in. En dat terwijl José en ik niet eens geklommen hebben. Anyway, een rustdag dus maar!
zaterdag 4/5: duurloopje
Vandaag was "lazy saturday". Uitslapen en verder niets hoeven te doen. Oké, ik heb boodschappen gedaan. Oké, ik heb Robin geholpen met haar folderwijk. Oké, ik heb hamburgers gebakken. En, oké, ik heb vóór het bakken een rondje gerend. Met gevoelige kuiten, dat wel. Toch ging het rennen best soepel en ontspannen.

zondag 5/5: fietsen rust
Op de racer met de Beverbikers. Dat was het plan. Maar ik had een hééééle volle linkerkuit. Een lange ronde met de tempobeulen die meegingen, was geen goed plan. Jammer, maar soms is het even niet anders. Ik heb er goed aan gedaan: de mannen reden 120 km in 32 km/u. Dat kan ik óók wel, maar niet met zo'n kuit. Hopelijk volgende week weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten