Pagina's

maandag 29 april 2019

#PietBleeker

Piet Bleeker, oud Nederlands kampioen op de marathon in de jaren 50 (gelopen in 2.32.56 op All Star-achtige gympies), oud trainer bij av Dem. Google 'm maar eens. Mijn masseur bij Dem heeft nog onder hem getraind en wist er een halve marathon uit te persen in 1.12.00. Chappeau! Mijn vader heeft ook nog getraind onder Piet Bleeker. De mannen die bij Bleeker trainden, "moesten" 6x in de week rennen. Zeker in voorbereiding op een marathon. Ik heb een voorbeeld gevonden van een schema van trainer Piet Bleeker voor 3 weken met 6x rennen per week. En dan gaat het hier niet om een marathon specifieke voorbereidingsperiode. In die schema's liet Piet zijn mannen om de week een lange duurloop doen: tot uiteindelijk zelfs 46 km aan toe. Van zo'n schema heb ik trouwens óók een voorbeeld gevonden. Heb ik óók maar meteen in dit stukje geplaatst. Als ik heel eerlijk ben, is er (wat mij betreft) niet eens zo gek veel veranderd. De lange duurloop is wat minder lang geworden en telt wat vaker tempo-blokken (al is het maar om de duurloop wat minder saai te maken).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten