Pagina's

zondag 21 april 2019

#lifestyle

Marathonloper als lifestyle. Dat lijkt me wel wat. Wel wát? Dat lijkt me fantastisch! Als ik niet geregeld blessuretjes zou hebben, zou ik 100% zeker al veel méér dan slechts 2 marathons hebben gelopen.
Ik voel aan alles dat ik nu wéér voor een marathon wil gaan. In 2015 ben ik voor de marathon van Amsterdam 2016 gegaan. In 2019 wil ik gaan starten met het voorbereiden op de marathon van Amsterdam 2020. Waarom zo vroeg? Nou, om het marathonvirus alvast goed in m'n systeem te krijgen. Wennen aan het idee dat veel in het teken van deze voorbereiding zal komen te staan. Ik heb de groepsleden van Project2uur59 middels het berichtje hiernaast al op de hoogte gesteld. Zij zullen nu nog niet zo enthousiast zijn als ik, omdat de meesten nu voor een marathon in 2019 gaan. Hopelijk komt dat groepsenthousiasme na die diverse marathons wel.
Marathonner als lifestyle? Dat betekent trainen, rekening met eten & drinken houden, een goede nachtrust, balans, preferentie, belastbaarheid opbouwen, enzovoort. In 2015 hadden Jacco en ik het over de V's. Zoveel mogelijk marathonwaardige begrippen opsommen die beginnen met een V. Bijvoorbeeld: voeding, vetpercentage, verstand gebruiken, victorie, verdriet, vuur, voortgang, véééél kilometers, vaak trainen, veerkracht, verder, vooruit, vitaal, visualiseren, en waarschijnlijk nog wel wat meer. Maar het is nu nog maar april 2019!??! Ik kan nu al beginnen met het opkrikken van de belastbaarheid. Trainer Bert zei ooit: "train alsof je voor een marathon traint." Daarmee doelend op iets minder de focus op snelheid, iets veiliger dus, iets minder kans op blessures. Nou ... Vamos!
Op mijn bericht hebben Frank, Jeroen, Dave en Martin inmiddels positief gereageerd. Vormen we in ieder geval een groep van 5 man.
#ikhebernualzinin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten