Pagina's

maandag 15 april 2019

2019 week 16 #opdewegterug

vooraf
Na het schoolkamp moest ik flink bijkomen. De afgelopen maanden ging het mbt de piep steeds beter met mij. De kampweek was een prachtig ijk-moment: een ware test. Nou, ik vind dat ik ruimschoots geslaagd ben! Ik heb mezelf weer 100% verklaard!
Deze week is de laatste week vóór de meivakantie en staat in het teken van straks ook op achillespeesniveau weer helemaal 100% zijn. Dat doe ik door duurloopjes af te wisselen met fietsen. Géén snelheidstrainingen (op de baan) nog.
Ik heb 2 (hardloop)doelen:
- op 29 mei de Alkmaar Cityrun (10Km),
- op 23 juni de Marquetteloop (HM).
Ook heb ik nog een fietsdoel:
- op 8 en 9 juni willen Sjoerd, Mark, Marco en ik een weekend fietsen in Sauerland. Ons vorige fietsuitje in België was ons super goed bevallen.

maandag 16/4: fietsen
Marco haalde me om 18.30u op om even een rondje te gaan trappen. Het weer was mooi: blauwe lucht en zon. Onderweg merkten we dat er een venijnig windje stond. Ik was na de kampweek nog niet in een topconditie, maar Marco trapte lekker door. Daar kon ik zeker met wind tegen lekker achter hangen!

dinsdag 17/4: duurloopje
Het piepte en het kraakte, maar het ging. Had het gevoel alsof er lood in m'n schoenen zat. Oorzaak: Marco! Die heeft gisteren dermate hard getrapt, dat ik er vandaag nog steeds volle benen van had, haha! Toch ging het rennen niet onaardig: ruim 8 km in 4'37"/km. En 's Avonds: Juve-Ajax 1-2. Geweldige prestatie weer!

woensdag 18/4: rust
Vanmorgen alle stukjes gelezen en video's bekken wat Juventus-Ajax betreft. Zo mooi: Ajax in de halve finale van de Champions League. 's Middags naar de bibliotheek geweest en thuis lekker gelezen. En 's avonds had ik geen zin meer om de deur uit te gaan. Rust dus.

donderdag 19/4: duurloopje
Laatste schooldag voor de meivakantie. Meteen de laatste dag van ons Tweede Wereldoorlog project in groep 8. We sloten af met de film 'Oorlogswinter'.
Ik had om 20.15u afgesproken met de masseur van Dem. Het rennen ging prima. Ik kon lekker doorstappen. Ik liep ruim 8 km in 4'17"/km. Zonder last. Dus ging ik op de fiets heen en deed vanaf de club een duurloopje. Daar even douchen en ... hup ... op de massagetafel! De kuiten zaten (zoals vaker) best vol met afvalstoffen. Dat zou wel eens de oorzaak van de achillespeesklachten kunnen zijn. De achillespezen zelf voelen namelijk altijd soepel en slank aan. Voorlopig laat ik me wekelijks masseren en in goede fases 1x in de 2 weken.

vrijdag 20/4: fietsen
Vandaag is de eerste dag van de meivakantie: na de zomervakantie mijn favoriete vakantie. Meestal aangenaam zacht weer, dat alleen maar mooier wordt. En een vakantie met weinig verplichtingen, zeker vergeleken met de meestal overvolle Kerstvakantie. En wat weer betreft was het vandaag zéér aangenaam! Een fantastische start van de vakantie. Ik was van plan om een rondje te gaan rennen met Dave, maar het leek me voor de kuiten en achillespezen verstandiger om een rondje te gaan fietsen. Mark, Marcel, Marco en Frank gingen mee. Het werd de eerste rit in korte broek en mouwloos shirt van het seizoen. De omgeving was prachtig: de bloemenvelden lagen er op hun best bij. En dan is fietsen echt een feest, hoor. Zeker met dit groepje: het België sep'18 groepje. We zaten niet stil, hoor: 65 km in 33 km/u.

zaterdag 21/4: fietsen
Ook vandaag niet gelopen. De achillespees voelde niet 100% goed aan. Met José en de honden naar het strand geweest: lekker een uurtje gewandeld. Het was zulk mooi weer: mensen lagen al heerlijk te zonnebaden op het strand. En omdat het zo mooi was, sprong ik 's middags op de racefiets voor een rondje rammelen door de polder. Het was zon, zon, zon en toch ook een verraderlijk windje. Ik reed vrij easy, maast moest met wind tegen toch wel wat werken. 's avonds met José naar Egmond gereden, om de prachtige tulpenvelden maar weer eens op de foto te zetten. Mooie dag zo!


zondag 22/4: duurloopje
Vandaag: uitslapen, Paasbrunch, fietsen naar Castricum met José en Kane en daar gezellig met de familie van José in de tuin (bij Frank en Els) gezeten en vervolgens BBQ met mijn familie (bij Marco en Rina). En het sporten dan? Ik ben rennend (met een kleine omweg) richting de bbq-worstjes gegaan, haha! Dat werd een lekkere vlotte 7,5 km in 4'05"/km. Wéééér een prachtige dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten