Pagina's

zaterdag 18 mei 2013

Druk

Pfff ... drukke week achter de rug. Na 2 weken vakantie weer werken, Kane moest afzwemmen, paar verjaardagen en een aantal minder leuke situaties. Daardoor zomaar 3 dagen achter elkaar niet kunnen lopen (woensdag, donderdag, vrijdag).

Vandaag weer wel gelopen: een lekker duurloopje van 15 km (in 1 uur en 11 minuten).
Dezelfde afstand als tijdens de Pim Mulierloop van volgende week dus: 15 km. Alleen wil ik 'm volgende week een kwartiertje sneller lopen.
Daarna hoop ik lekker door te kunnen trainen naar de Marquetteloop (21 km).

Na de Marquetteloop wil ik langzaam maar zeker m'n wekelijkse trainingsomvang gaan uitbreiden. `
De basissnelheid is goed genoeg. De intervaltrainingen mogen dan wat extensiever, zodat ik ruimte/energie genoeg heb om de duur uit te gaan breiden.
Het is dan nog zo'n 20 weken tot de marathon van Amsterdam. De echte specifieke marathonvoorbereiding zal 8 weken later ingaan. Drie jaar geleden hield ik me aan het schema van trainer Bert en dat leverde me uiteindelijk een 3 uur 3 minuten eindtijd op de marathon op.

Deze week kom ik (als ik morgen nog ga lopen) weer in de buurt van de 50 km in 4x lopen.

1 opmerking: