Pagina's

woensdag 15 mei 2013

The days after

Toen ik zondagochtend (de ochtend na de DCD loop) wakker werd, had ik gelukkig geen last van m'n knie en achillespees. Een beetje spierpijn, meer niet.
Waar ik nog wel last van had, was van die smile die nog steeds op m'n gezicht geplakt zat!

Die derde plaats was zóóó'n overwinning!
Trainer Bert adviseerde me om zondagavond, de avond ná de DCD loop, een héél klein rondje in een héél rustig tempo lopen. "De afvalstoffen afvoeren", zoals hij dat noemde.
Dat heb ik niet gedaan, ik had er even geen zin in. Ik heb een een dag uitgesteld en heb maandagavond m'n rondje gelopen. Dat viel niet tegen, hoor. Geen last en nauwelijks spierpijn. Wel heel rustig en zo ontspannen mogelijk gelopen.

De afgelopen dagen was het vooral nog lekker even nagenieten van mijn race tijdens de DCD loop.

Dinsdag heb ik weer op de baan getraind. De eerste echte training weer, na de DCD loop. Voor de training uiteraard nog even lekker nagebabbeld over de DCD loop, maar daarna ... aan de bak! Op het programma stond 5*1000m (p=400m). Maar die 1000-tjes moesten óók nog eens in een wisselend tempo gaan, namelijk 200m in 10km tempo, 200m snel, 200m in 10km tempo, 200m snel en 200m in 10km tempo. Begrijpt u wel? Het ging allemaal prima. Ik kon lekker soepel doorlopen en had geen spierpijn meer. Daar was ik heel blij mee, want dat was na de vorige wedstrijd wel anders. Toen werd het behoorlijk vervelend: achillespees- en knieklachten.
En dus is het zaak om "m'n koppie erbij" te houden. Zeker deze week. Niet te veel en niet te snel willen. Vandaag en morgen wordt er niet gelopen. Vrijdag weer. Nu moet ook maar eens blijken dat ik daadwerkelijk leer van mijn eigen ervaringen: trainen, maar ook rust nemen en beheersen!!

Vanaf nu ga ik gedoceerd en beheerst (onder begeleiding van trainer Bert) trainen voor de Marquetteloop.Daar is mijn focus nu op gericht. Eén van mijn doelen voor 2013 was om tijdens de Marquetteloop een nieuw pr op de halve marathon (1.23.50) te lopen. Lange tijd leek dat een ver-van-mijn-bed-show en durfde ik daar alleen maar van te dromen, nu denk ik dat een tijd onder de 1.22.00 mogelijk zou kunnen zijn. Maar ... daar zal ik dan wel voor moeten trainen, natuurlijk. O ja: en rust nemen en beheersen ...

Vóór de Marquetteloop is er eerst nog een andere wedstrijd: de 15 km van de Pim Mulierloop op zondag 26 mei. Een mooie tussenafstand tussen de 10 van de DCD en de 21 van de Marquetteloop in. En dus een hele mooie test. Ik zou (gebaseerd op de 1.01.21 op de 16,1 km in april) uit kunnen gaan van 57 minuten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten