Pagina's

dinsdag 12 mei 2015

Berenkuil

Van Oldenborghweg: ALTIJD wind
De rondjes worden weer wat langer. Vandaag ben ik door de duinen naar de Berenkuil in Schoorl gereden. Daar gekeerd en door de duinen weer terug naar huis. Ik kwam tot 72 km. Zou ik via Uitgeest terug zijn gegaan, had ik wellicht de 80 gehaald. Maar ik vond het wel mooi zo.
Ten eerste: ik had dit jaar nog geen rit van 70 km gereden.
Ten tweede: er stond veel wind (een stevige zuidwester) en ik vond de beschutting van de bomen in de duinen op de terugweg wel zo prettig.

Ik merkte op de heenweg al dat er behoorlijk wat wind stond. Ik reed op de van Oldenborghweg en daar staat altijd wind. Gelukkig had ik 'm schuin in de rug en kan ik lekker doortrappen. Maar ik wist meteen dat ik iedere trap heen met wind mee, terug met tegenwind zou moeten trappen. En dus reed ik qua snelheid gedoseerd. De focus lag vandaag vooral op duur en afstand. Dat beviel prima. Ik kon op de terugweg lekker soepel en redelijk ontspannen blijven rijden en kwam niet helemaal leeg thuis.

http://www.trainingpeaks.com/av/ONYPIKF47OVRXQKY667LAGCIPE
http://joartrent.blogspot.nl/2014/06/doel-gehaald.html


Geen opmerkingen:

Een reactie posten