Pagina's

zaterdag 30 mei 2015

vorm

Ik heb het idee dat ik weer aardig in vorm begin te komen.
Wat een gek idee eigenlijk, vorm. Vorm is het gevoel hebben dat je de hele wereld aan kan.
Als ik ga lopen, heb ik het idee dat lopen me gemakkelijker afgaat dan fietsen, maar als ik ga fietsen, heb ik het idee dat fietsen me gemakkelijker afgaat dan lopen!
Oftewel: dat wat ik doe, voelt goed. En dat is in mijn ogen vorm.
Dat gaat volgens mij samen met het gevoel van flow. Wanneer ik flow ervaar, ga ik helemaal in de activiteit op. Wanneer mijn vorm minder is, voel ik de flow ook minder. Dan dwaal ik geregeld af.

In vorm zijn en/of flow ervaren is voor mij als sporter niet iets nieuws. Wat wél nieuw is, is dat ik het momenteel zowel met lopen als met fietsen heb. Voorheen was het met één van deze 2 disciplines het geval.
Leuk toch!??!

Vanavond met Marco op de mtb naar Bergen aan Zee gefietst. In het begin reed Marco op kop, maar ik voelde me steeds lekkerder en dat resulteerde in het vertrouwen van vele kilometers met wind schuin mee op kop, in de wetenschap dat we nog terug moesten. Maar vermoeden kwam uit. Terug, met de wind schuin tegen, kon ik lekker (steady) door blijven trappen.
Mooi weer >70km in de benen. Met een snelheid die richting de 30km/u kruipt, wat helemaal niet gek is op de mtb.
https://www.strava.com/activities/315034670

Geen opmerkingen:

Een reactie posten