Pagina's

vrijdag 22 mei 2015

Lsd? Op de fiets!

Vanmiddag was ik (voorlopig?) voor het laatst bij de fysio ivm m'n rechterknie. Het gaat goed. Eigenlijk moet ik wat lopen betreft alles weer aan kunnen. Toen ik vroeg wat de 'slechtste' loopvorm voor mij is om te doen, was het antwoord: "een langzame lange duurloop van 2 uur (of meer)". Geen "lsd" dus voor mij. De afgelopen weken was ik in staat om 3x per week 35' te kunnen lopen in 13 à 14 km per uur. Probleemloos.
Daar kan en mag ik lekker mee doorgaan. Eén van deze loopbeurten zou langer mogen, richting 65'. Maar ... that's it. Daar zou ik zélfs een prima 10 km mee kunnen lopen.
Als ik door blijf gaan met de meegekregen oefeningen, wordt de knie zelfs nóg wat beter. Ik gaf aan dat ik af en toe de motivatie mis om de oefeningen te doen. Als tip kreeg ik mee om ze vóór het lopen uit te doen, als (onderdeel van) de warming-up. Dan kom ik 3x per week aan de oefeningen toe, wat voldoende is.
De combinatie met fietsen juicht m'n fysiotherapeut van harte toe. Al is het maar dat ik zo m'n duurvermogen train. En dus is het prima om een lsd training te doen, maar wél op de fiets!

Moet 't allemaal? Néé! Dat had ik al afgeschaft! En dat bevalt me tot nu toe zeer goed. Lekker onbezorgd doelloos sporten. En meedoen aan een hardloopwedstrijd dan? Mmmm, ik sluit 't niet uit. Maar dan wel als recreant, omdat ik het dan, op dat moment, leuk vind om te doen.

2 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg23 mei 2015 om 09:39

    Waarom zou je duurlopen van 2 uur gaan doen?
    Je hebt toch geen marathon- plannen meer?
    Met duurlopen van ruim 1 uur kan je zelfs een 16 km recreatiewedstrijd lopen.
    Ik ken lopers die nooit langer trainen dan 1uur en 15 minuten, en zelfs de halve marathon lopen
    in eer goede tijd.
    Lekker zo doorgaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom? Geen idee! Ik ben duurlopen van 2 uur in ieder geval niet (meer) van plan, Peter!.Eigenlijk zei Menno hetzelfde als jij. Lekker op deze voet doorgaan. Ik voel me er goed bij, dus waarom meer willen? Het enige wat ik mis is het sociale aspect van het trainen op de baan. Maar ja, je kunt niet alles hebben, hè!

      Verwijderen