Pagina's

vrijdag 11 december 2015

even niet

Dinsdag kreeg ik tijdens het lopen last van m'n linkerkuit. Meteen gestopt. De laatste keer dat ik echt last van één van m'n kuiten had, was in september 2013. Daarna wel andere blessures gehad, maar géén kuitblessures. Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2013/09/chagrijnig.html.
Er zijn wel wat verschillen met toen. Toen was het in één keer "pang" en stond ik geparkeerd. Ik kon niet meer rennen en nauwelijks wandelen. Nu schoot het er in (nou ja, de kuit verkrampte als het ware), stopte ik meteen en kon ik rustig naar huis dribbelen. Toen duurde het 3 maanden, nu hopelijk een paar dagen. In tegenstelling tot de situatie van 2013, voel ik me nu niet geblesseerd. Het is even een hidernisje die ik moet nemen. Hoe dan ook, deze week is bij deze omgedoopt tot rustweek.
En ... zoals Jacco zei: "de marathon van Amsterdam win je niet in december."

Nu werd ik ook nog wat grieperig. Mijn gedachte was: "als ik dan kuitklachten moet hebben en grieperig moet zijn, dan maar tegelijkertijd, haha!"
Wellicht was dinsdag zomaar mijn enige loopdag van deze week. En als ik nog ga lopen, dit weekend, is het een minutenloopje. Bijvoorbeeld 10 x 1' met telkens 1' wandelen.

Nog even wat terug naar oktober 2013, toen ik met mijn kuitklachten naar de fysio ben gegaan.
Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2013/10/fysio-2.html.
Ik schreef toen:
"M'n benen, heupen en bekken werden flink onder handen genomen. Met de kuiten zelf lijkt niet veel mis te zijn. De problemen lijken eerder te komen vanuit de onderrug, bekken en heupen. Door deze soepeler en sterker te maken, zullen wellicht de kuitklachten afnemen. Neem meteen de buikspieren mee en ik heb een soort totaalpakketje. En dus kreeg ik ook "huiswerk" mee: 4 oefeningen voor bekken, heupen, benen en buik."
Nou, daar gaan we dan maar weer (wat méér en constanter) aan werken. Maar ja ... oefeningen doen ... ik ben er niet zo goed in. Ik begin altijd enthousiast, maar vroeg of laat zakt het weer weg.

2 opmerkingen:

  1. Hoe gaat het met de 30-day AB/CORE challange?
    Net je titel? EVEN NIET????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zou de titel "NET NIET GENOEG" moeten zijn. Ik doe de core oefeningen wel, maar niet iedere dag. Sleutel ligt in het ook bij blijven houden als de vorm goed is. Er een routineklus van maken. Bijvoorbeeld elke x voor het rennen als w.up. Of 's morgens na het wakker worden. Nu doe ik oefening na m'n werkdag. En dan sluipt het er in dat ik oversla.
      Gele kaart voor mij!

      Verwijderen