Pagina's

zaterdag 12 december 2015

what's the plan?

Nu ik thuis zit vanwege m'n kuit en grieperigheid, heb ik mooi de tijd om wat vooruit te kijken.
Een beetje het vervolg op het stukje "consolideren".
Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2015/12/consolideren.html.














In 2015 doe ik niets anders meer aan hardlopen dan duurloopjes. lekker relaxed het jaar uitlopen.
Met als doel dat ik in 2016 lekker kan gaan trainen richting wat wedstrijden. Voor een marathon onder de 3 uur in oktober, lijkt een halve marathon in 1:22:00 geen overbodige luxe. Deze tijd x2 plus een kwartier houdt 2:59:00 in op de marathon. Ik weet dat het op straks hééél veel meer aankomt dan slechts het rennen van de marathon volgens dit formuletje, maar een goede halve geeft hoe dan ook een indicatie. De halve die ik voor ogen heb is onze eigen Marquetteloop op 26 juni. Dan heb ik daarna meer dan genoeg tijd om richting de marathon te trainen. Sterker nog, dan begint het pas echt. Vóór deze halve wil ik een goede 10 km lopen. Uiteraard tijdens de DCD loop op 16 april. Een 36-er 0f 37-er zou dan welkom zijn.

Want, als ik dan toch aan het rekenen geslagen ben:
37' op de 10 km betekent:
37+37+8=82' (=1.22.00) op de halve.
En dat betekent:
82+82+15=179' (=2.59.00) op de hele.
Nogmaals, het is wat gegoochel met getallen en absoluut geen waarheid, maar het biedt wel houvast, richting, enzovoort.

De eerste stop wordt de 10 km van de Spaarnwoudeloop op 13 maart. Daar ga ik in 2016 eerst naartoe werken. Alle andere wedstrijden in de lijst hiernaast zijn slechts mogelijke opties, omdat het leuk is om ze te lopen. Spaarnwoude hoop ik in 38 à 39 minuten te kunnen lopen. Gezien mijn vorm van de afgelopen weken tijdens de diverse crossen, geen al te moeilijke opgave. Sterker nog, in het verleden liep ik geregeld een 38-er zonder veel training. Dan heb ik daarna nog een maand te gaan richting een 37-er tijdens de DCD loop. Dat wordt een serieuzere maar o zo leuke) klus!

De aanpak richting Spaarnwoude wordt niet zo'n ingewikkelde.
Vooral duurloopjes doen, met een weektotaal van 60 km.
Met af en toe (maximaal 1x per week) een tempoloop als 5*6' met p=3' @ 4'00"/km. Vlak boven mijn melkzuurdrempeltempo. Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2014/12/lt-tempo.html.

Ondertussen ben ik (nog steeds vanaf de luie bank) een afspraak aan het regelen voor een massage voor m'n kuit(en).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten