Pagina's

maandag 28 december 2015

restless legs ???

De laatste weken heb ik last van "zenuwachtige onderbenen" als ik wil gaan slapen. Op internet gevonden dat het kan gaan om restless legs (rls).
Wanneer ik in bed stap, voel ik tintelingen in m'n benen. Juist wanneer ik mijn benen wil ontspannen, manifesteren deze tintelingen zich. Zóóó irritant dat ik er niet van in slaap val. En 's nachts wordt ik meerdere malen wakker. Ik word als het ware "gedwongen" om m'n benen te bewegen en dat is niet bevorderlijk om in slaap te vallen.
Ik heb er wel vaker last van gehad, maar dan trok het wel weer weg. Nu heb ik er vaker last van, bijna elke avond.
Of het werkelijk gaat om rls is natuurlijk de vraag, maar lastig is het zeker.

Wat kan ik ertegen doen? (Ik wil het niet zoeken in medicaties).
Bewegen, geen koffie en alcohol 's avonds, meditatie, yoga, rekoefeningen, zorgen voor regelmaat in dag- en nachtritme, laten masseren.
http://www.gezondheidsnet.nl/beenklachten/behandeling-restless-legs

Vanavond de kuiten laten masseren, ook al omdat ik daar gisteren aan het einde van mijn looprondje last van kreeg.

Oké ... kuit, hardlopen ...
Ik denk dat ik, zoals ik gisteren al liet doorschemeren, gisteren m'n laatste rondje in 2015 gelopen heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten