Pagina's

dinsdag 21 januari 2014

geslaagd


dinsdag:
Heerlijke baantraining achter de rug. Op het programma stond 8*1000m met 200m dribbelpauze. Ik kon goed meekomen met Ralph en Erik, op de laatste 1000m na. Ik ben super-tevreden! Zeker omdat ik in totaal 14,5 km erop heb zitten. Dit was mijn sterkste training sinds september! We liepen de 1000-tjes in 3'47" gemiddeld (Ralph en Erik waarschijnlijk nog iets scherper).
Dus ... bij deze ... de training is afgestempeld: ik ben GESLAAGD!

Onze trainer zei daar na afloop het volgende over: "Ik wil deze wel afstempelen voor je!"
Mijn antwoord: "Ik vind dat ik al een stempel heb verdiend voor het volbrengen van de training! 
Waarop zijn reactie was: "Maak ik wel uit!"
Nou ja, da's de sfeer op de baan. Lekker 'n beetje dollen met elkaar, maar ook (of vooral) serieus sporten.

woensdag:
Nu, een dag later, voel ik aan m'n benen wel dat ik een intensieve, belastende training achter de rug heb. Een heerlijk gevoel eigenlijk: de benen voelen na arbeid. da's heel wat anders dan iets "vervelends" voelen, zoals het afgelopen jaar zo vaak het geval was.
Nu is het zaak om voldoende rust te nemen. Letterlijk, door vandaag en vrijdag niet te lopen. En morgen en zaterdag niet intensief trainen. Ik weet dan ook nog niet wat ik morgenavond ga doen. Of rustig op de baan trainen, of een rustig duurloopje. 


donderdag:
Baantraining: 10x 300m (pauze = 100m). Heel rustig de intervalletjes gedaan. De training van afgelopen dinsdag zat nog in m'n benen. Ik liep, samen met Marco, de 300-tjes gemiddeld in 67 seconden. Extensief, ontspannen en soepel gelopen. In de stromende regen! De 1e 2x liep ik nog moeizaam, maar de laatste 300-tjes gingen steeds gemakkelijker.Dat blijkt ook wel uit de tijden: 76, 73, 71, 68, 68, 67, 63, 63, 62, 60 sec.
Ik kreeg één 'opdracht' mee: ik mocht van de trainer NIET onder de 60 seconden lopen! Nou, da's dus gelukt.
En nu ... is het bijna weekend en heb ik wel een wijntje verdiend. Proost!

vrijdag:
Vandaag had ik weer een afspraak bij de fysio. De kuiten voelden goed aan. Menno heeft vooral de linker even goed gekneed en gemasseerd en zo zijn ze weer geprepareerd voor de komende dagen.

zaterdag:
Toen ik wakker werd, voelde ik me niet 100% fit. De laatste weken heb ik met de ♥-meter m'n ochtendpols gemeten. Meestal gaf de meter 48 bpm aan, maar vanmorgen 58. José en Kane waren ook al niet fit: Kane heeft zelfs voor het eerst niet gevoetbald!

Gedurende de ochtend knapte ik op en besloot ik weer eens een duurloopje te doen. 

Mede op aanraden van trainer Bert, fysio Menno bewust een rustig loopje na 2 baantrainingen, waarvan één vrij intensief. En ik moet zeggen: best wel weer leuk en lekker om te doen. In de link is goed te zien (aan de ♥) dat ik na het warmlopen van een kleine 10' 5x 100m heb gedaan, toen 20 minuten in tempo d1 heb gelopen, 1 km in tempo d2, weer 5x 100m en vervolgens 12' uitlopen.
Eenmaal thuis voelde ik me weer 100%. En dat is het mooie van sporten: je kunt er zo lekker van opknappen!

En zo kan ik wéér terugkijken op een goede loopweek en kan ik niet alleen over dinsdag, maar over de gehele week zeggen: "gesláágd".

Goed, dan wil ik nog één ding (voorzichtig) onder de aandacht brengen: de Twiskemolenloop.

Op 1 september schreef ik daar het volgende over:
"In het vorige seizoen (2012-2013) heb ik aan 4 van de 5 Twiskemolenlopen meegedaan, samen met Ron en Chris. Een heel leuke loop die ik dit seizoen (2013-2014) zo veel mogelijk wil lopen. Zeker nu ik toch niet aan de marathon meedoe. 
Ik ben van plan om voor de Twiskemolenlopen van dit seizoen een seizoenskaart te gaan kopen. Dat is iets voordeliger en het levert een shirt op.
De data van dit seizoen zijn:

  • 29 september 2013
  • 10 november 2013
  • 8 december 2013
  • 2 februari 2014
  • 2 maart 2014
Het leuke van de TM-loop vind ik het kleinschalige, het lopen in een natuurlijke omgeving, met Ron en Chris op pad en 5x in het seizoen de kans om mezelf op hetzelfde parcours te kunnen verbeteren.
Wie weet doen mede-Demlopers als Jacco, Frank, Erik en Marco ook mee. Maakt het alleen maar nog leuker!"


Volgende week zondag is het 2 februari 2014: dan is de 4e Twiskemolenloop ...
Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben. Niet dat er meteen een voor mijn doen toptijd in zit, maar toch. Als ik volgende week besluit om mee te doen, dan benader ik de loop als een "trainingswedstrijd".

2 opmerkingen: