Pagina's

woensdag 25 maart 2015

Alive

"onze" ijsvogel (foto niet zelf gemaakt)
Yes, ik ga weer richting het lopen van een "normale" (d)uurloop. Ook na de loop van vandaag alleen maar groene vinkjes! Niks zere kuit, knie, pees, ...
En over groene vinkjes gesproken, vanmorgen heb ik een blauwe ijsvogel gespot!

Vanmorgen had ik echt "hét" woensdagochtendgevoel. Nadat ik de kinderen naar school had gebracht, ben ik met onze hond naar Wijk aan Zee gereden voor een wandeling. Zo doe ik dat altijd op woensdag. Tijdens deze wandeling zag ik "onze blauwe vriend". Ik was vorige week getipt dat ie aan de overkant van het meertje waar we altijd langs lopen, zit. En vanmorgen zag ik 'm dus! Als je weet waar je naar moet kijken, valt die blauwe kleur je zo op! Gaaf, hoor! Er zou nog een tweede zijn, maar die heb ik niet gezien.

Na het wandelen ging ik een rondje hardlopen. En wat ging dat GOED!! Ik liep lekker, ontspannen, en soepel. Onderweg in de duinen was er één wegversperring: er stond een paar Hooglanders in de weg. Ook de Exmoor pony's kwam ik tegen, zij zorgen er altijd voor dat ze netjes aan de kant gaan.

De laatste tijd vroeg ik me het volgende geregeld af: "Wie houd ik nu voor de gek met dat malle hardlopen van me?" Nou, met loopjes als die van vanmorgen houd ik mijzelf absoluut niet voor de gek, hoor! Ik voel me er heerlijk onder: het houdt me jong. Door te lopen voel ik me 'alive'! Het levert me meestal veel meer energie op, dan dat het me kost.
Gisteren stond ik op straat even met een leerlinge te praten. Haar oma vroeg haar daarna: "Wie was die man?" Leerlinge: "Mijn meester, oma." Oma: "Goh, wat een jonkie!"
Tja, ik ben een klein, vitaal meestertje! Van 40 jaar jong.

http://home.trainingpeaks.com/athlete/workout/QXKPZ2FHGPVKFBTXAVSPLITE2M

Status:
fitheidV
achillespezenV
kuitenV
linkerscheenbeenV
rechterknieV

6 opmerkingen:

  1. Mooi! Gewoon wegblijven bij die baan en dan komt alles goed :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En met vooral duurlopen kun je trouwens een heel eind komen, lijkt me. Verder dan met intervaltrainingen gecombineerd met geblesseerd raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blessures werken nogal remmend inderdaad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dát vind ik niet meer zo héél erg leuk, zeg maar! ;-)

      Verwijderen