Pagina's

zaterdag 14 maart 2015

streep erdoor

Morgen doe ik niet mee aan de Spaarnwoudeloop. M'n rechterknie is niet goed genoeg om aan een wedstrijd deel te nemen.

Nee, schrik niet, ik ben niet geblesseerd!
Zoals ik gisteren al aangaf in http://joartrent.blogspot.nl/2015/03/on-fire.html voelden m'n benen moe en aardig belast aan. Na de rustdag van gisteren nog steeds. De kuiten wel, maar m'n rechterknie nog niet.
Waarschijnlijk kan ik morgen wél een duurloop in de duinen doen. Lekker relaxed op een zachte ondergrond lopen, in plaats van in een redelijk tempo over de weg rennen. En zo is het thema van deze loopweek veranderd van "wedstrijdweek" in "relatieve rustweek".
Relatief, omdat ik morgen bij een duurloop van 13 km evengoed op een weektotaal van 40 km uitkom (in 3x ipv 4x). Wat in deze fase goed genoeg is.

De afgelopen weken heb ik goed aan een nieuwe basis kunnen werken en die basis is voor mij belangrijker dan het lopen van een wedstrijd. Jammer, maar toch ook weer niet. Als ik volgende week verder kan gaan met (het uitbouwen van) de basis, ben ik het niet deelnemen aan de Spaarnwoudeloop snel weer vergeten!

Status:
fitheidV
achillespezenV
kuitenV
linkerscheenbeenV
rechterknie1:10

4 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg14 maart 2015 om 13:14

    WAAROM UITBOUWEN????
    Als je lichaam, c.q. benen aangeven dat je van de afgelopen week toch weer
    pijntjes of vermoeidheid hebt overgehouden, houd het dan een week op hetzelfde, of zelfs iets minder, totdat het weer lekker aanvoelt. Zondag geen wedstrijd, is volgens mij een goed besluit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... als in verder gaan waar ik gebleven ben. ;-)
      Ik ben het wel met je eens hoor, Peter. Niet voor niets heb ik het tussen haakjes gezet. Ik zit in een opbouwfase. Voor het kunnen lopen van een goede 10 km, wil ik 60 km in de week kunnen lopen. Da's het streven. Per week (maar vaak genoeg zelfs per keer) is het dan bekijken wat de stand van zaken is en wat wijsheid is voor de week erop. Als m'n benen aangeven dat 40 km genoeg is, dan is dat zo en doe ik ook echt geen stap verder (meer). Die les heb ik wel geleerd.

      Verwijderen
  2. Goed besluit Johan. Altijd luisteren naar de intelligentie van het lichaam :-). En prima weer op weg toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... en dat "prima weer op weg" wil ik nu niet kwijt raken door nu een wedstrijdrisico te nemen. :-)

      Verwijderen