Pagina's

dinsdag 31 maart 2015

herboren

Het besluit om m'n sportfocus van het lopen naar het fietsen te verplaatsen, werkt vooralsnog bevrijdend. Dat klinkt natuurlijk gek, na één dag. Maar nog tijdens het schrijven van het stukje http://joartrent.blogspot.nl/2015/03/fietsseizoen.html kreeg ik al zin om te gaan fietsen.
En dus ging ik vanavond!
Een klein rondje, gewoon weer even om het gevoel te krijgen. Vriendjes worden met m'n fiets, dat was het doel. Het waaide hard, dus besloot ik om een paar kleine rondjes te gaan rijden, ipv één grotere. Dat heeft als voordeel dat ik niet kilometers lang met wind tegen zou rijden. Ik reed het voor vele lopers welbekende rondje over de Kruisberg van 5 km 3x. Met het er naartoe en naar huis rijden erbij, kwam ik tot 35 km. http://home.trainingpeaks.com/athlete/workout/OTK5CBNQGKFFTBZ6PNJNH36H2M.
Prima zo, goed genoeg. Veel belangrijker dan afstand en snelheid (26 km/u), was dat ik er lol in had. Lekker tegen de heuvels op rijden, stukjes beuken in de wind, vliegen met de wind in de rug: héérlijk! Sowieso prachtig om in de duinen te zijn, natuurlijk. Met boven me een prachtige lucht: van hemels blauw naar donder grijs naar oranje door een ondergaande zon. Ik voelde me als herboren. Op deze manier ga ik geen spijt krijgen van m'n (toch wel gedwongen) keuze.
Hoe toepasselijk!

1 opmerking: