Pagina's

donderdag 6 maart 2014

200-tjes

Wat een lekkere training was het vanavond: 10x 200m met telkens 200m pauze. Daarna 400m pauze maar wél met een 1000m erachteraan!

De 200-tjes gingen gemiddeld in 33 seconden en de afsluitende 1000m in 3'34".
Ik was heel tevreden over de manier waarop ik de 200-tjes liep. Ontspannen en op souplesse van de eerste tot en met de laatste. En natuurlijk kostte het energie, maar ik heb echt voorkomen dat ik ging "werken. Want werken gaat ten koste van de looptechniek en -houding. En dat wilde ik absoluut niet. Dat het energie kostte, merkte ik vooral tijdens de afsluitende 1000m. Het eerste rondje van 400m ging nog gemakkelijk, maar toen begon ik wel te merken dat ik er al 10x 200m op had zitten! Tijdens de laatste 200 ging m'n hartslag naar de 181. M'n hoogst gemeten hartslag, sinds ik met de hartslagmeter loop. Geen HF max, maar wel hoog. Geeft wel aan hoe diep je kunt gaan tijdens zo'n 200-tjes training!

Vooraf kregen we te horen dat we moesten focussen op onze techniek en houding: je lang maken, knieën optrekken en naar voren, heupen kantelen (dmv buik inhouden), armen 90 graden en duimen naar de schouders.
Dinsdag schreef ik: "Als je snel loopt, heb je geen tijd om fouten te maken."
Maar die zin past eigenlijk veel beter bij het stukje van vandaag.

En me zojuist met een goed gevoel ingeschreven voor de Spaarnwoudeloop. Deze is op 16 maart: zin in!

Usain Bolt wint de 200m (Londen 2012).


2 opmerkingen:

  1. Da's snel Johan! Mooie training. Spaarnwoude wordt knallen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop 't, Erik. Het gaat nog steeds per week gemakkelijker, beter en sneller. En dus groeit ook het vertrouwen dat het er tijdens een wedstrijd weer eens uit gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen