Pagina's

zaterdag 22 maart 2014

Twiskemolen 14-15

De inschrijving voor de Twiskemolenlopen (TM-lopen)seizoen 2014-2015 is geopend!

In seizoen 2012-2013 heb ik aan 4 van de 5 TM-lopen meegedaan, samen met Ron en Chris. En dus schreef ik me wat seizoen 2013-2014 vooraf in voor alle 5 de lopen. Helaas kon ik er door blessures maar 2 van de 5 lopen. Die 2 keren hebben me wel weer een zetje in de goede richting gegeven: het waren prima "trainingswedstrijden"!

De TM-loop is een leuke, kleinschalige loop door het prachtige Twiske. Over verharde fietspaden, waardoor je er lekker kunt lopen. In mijn beleving waait het er altijd hard en is het tijdens de tweede helft steevast wind tegen, waardoor het zeker geen gemakkelijke loop is. Daardoor interessant om 'm als "trainingswedstrijd" in m'n agenda op te (blijven) nemen!
  • 28 september 2014
  • 09 november 2014
  • 07 december 2014
  • 01 februari 2015
  • 01 maart 2015
't Zou leuk zijn wanneer Ron en Chris ook weer meedoen. En het zou helemaal leuk zijn, wanneer mede-Dem-lopers als Harrie, Nevzat, Jacco, Frank, Erik en Marco ook meedoen.

Maar goed, het is nog ver weg tot de TM-lopen. Eerst maar kijken naar de korte termijn.

Ik probeer wat trainen betreft altijd uit te gaan van blokken van 4 weken. In zo'n periode vallen dan 1 à 2 wedstrijden. In de komende periode zijn dat de Brijderloop en de Lycurgusloop. Lycurgus zie ik als mijn volgende wedstrijd, met de Brijderloop als "testloop" daar naartoe. Maar hét doel wordt de DCD loop op 10 mei. En na de DCD hoop ik door te kunnen trainen richting Marquetteloop. Na de DCD loop bepaal ik voor welke afstand ik dan wil gaan. De keuze is 7 km, 14 km, 21 km. Het liefst de 21, maar het moet wel kunnen natuurlijk. Anders is een goede 14 ook een mooie uitdaging.

  • 06/4: 10 km Brijderloop Alkmaar
  • 21/4: 10 km Lycurgus
  • 10/5: 10 km DCD
  • 25/5: 10 km Pim Mulier
  • 07/6: 10 km IJsselstein
  • 22/6: ?? km Marquette
Dan deze week:
Dinsdag had ik op de baan gelopen. Zie en-weer-verder. Donderdag niet gelopen. Ik voelde me niet fit. Een keer overslaan kan dan geen kwaad.
Gisteren, vrijdag wel weer gelopen, op de baan. We liepen 6x 1000m met pauzes van 400m. Tijdens de 1000-tjes moesten we de laatste 400m versnellen. Ik liep de 1000-tjes in gemiddeld 3'34". Het ging goed, maar zeker niet gemakkelijk.

2 opmerkingen:

  1. Vanochtend ook duizendjes gedaan (ook 6x ). In wat rustiger tempo (extensief in 3:54). Je hebt weer een mooi programma staan met wedstrijden. Heel verschil met paar maanden terug. Kan toch weer relatief snel keren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen het eenmaal weer ging, ging het inderdaad snel. Maar het heeft wel lang geduurd voordat het weer ging. Ik denk dat ik er hard aan heb gewerkt. Het ging snel, maar niet vanzelf. Maar dat maakt de voldoening des te groter. Nu is het zaak om het vast te houden.

    BeantwoordenVerwijderen