Pagina's

dinsdag 11 maart 2014

Op naar Spaarnwoude

Op naar de Spaarnwoudeloop. Zal het me zondag eindelijk weer lukken om onder de 40 minuten te lopen?
Ik heb er zelf in ieder geval alle vertrouwen in.
Vanavond ging het tijdens de training weer heel goed. Ik bespeur elke week wel vooruitgang.
We liepen 5x 1000m met pauzes van 400m. Die 1000-tjes moesten in wisselende snelheden lopen:
- 200m in 10 km tempo
- 200m versnellen
- 200m in 10 km tempo
- 200m versnellen
- 200m in 10 km tempo
De 1000-tjes gingen in gemiddeld 3'32". En zo werd het een zware, maar lekkere training: de versnellingen waren echt wel te voelen, hoor! Ik hou daar wel van. Morgen rust en dan donderdag en vrijdag toewerken naar zondag!

Harrie en Erik gaan zondag ook? Hoe zal ik het gaan aanpakken?
Als ik terugkijk op de laatste 2 Twiskemolenlopen, ging ik tijdens de eerste te snel van start en moest ik het in het tweede deel met wind tegen bezuren. Tijdens de tweede keer had ik het gevoel dat ik al veel sterker was en wellicht iets sneller had kunnen starten. Beide keren hadden we gedurende de tweede helft veel tegenwind, maar was ik er de tweede keer veel beter tegen bestand.
Misschien ga ik zondag proberen met Erik mee te komen en kijken hoe lang ik mee kan komen. Het parcours kent een venijnig klimmetje die we 2x op moeten.

Update:
Omdat Kane morgen moet afzwemmen voor z'n B-diploma, wordt rennen morgen niks. Niet erg, integendeel, je kind zwemt niet elke week af!!
Dus besloot ik om vandaag te gaan. Het weer was en is prachtig: ideaal voor een rondje in de duinen.
De training van gisteren zat nog aardig in de benen, maar ik kon prima lopen. Ik heb 3*10' met pauzes van 5' gedaan. Met in- en uitlopen kwam ik op precies een uur en op een totaal van 12,1 km. 
Morgen dus rust en vrijdag het laatste rondje richting zondag!

8 opmerkingen:

  1. Misschien ga ik wel proberen met JOU mee te komen. Pfft, wat ging je vanavond HARD :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is één verschil, Erik: ik mis nog het vermogen om (zoals jij) het 10 km lang vol te houden! Logisch, maar toch.

      Verwijderen
  2. Peter Aardenburg12 maart 2014 om 11:32

    "Eindelijk weer onder de 40 minuten lopen?" Wat denk je nu wel.
    In december was je nog blij dat je weer pijnloos kon lopen, en niet zo lang daarvoor, zij je trainer tegen mij dat een vriend van jou zich had ingeschreven bij D.E.M., en je jij je meer ging bezighouden met fietsen. Hoe snel wil je dat het gaat?
    Als ik je gisteren geluidloos recht-oplopend, met een voortreffelijke arminzet voorbij zag komen, moet de 40 minutengrens makkelijk gaan lukken.
    Maar pas op, niet teveel tegelijk willen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je leuke reactie! En ... helemaal waar, het is opeens heel snel gegaan. Daar geniet ik met volle teugen van. Ook wanneer ik boven de 40' uitkom, hoor! Ik vind het gewoon leuk om doelen te stellen. En inderdaad, niet te veel (maar zo realistisch mogelijk)!

      Verwijderen
  3. Grappig, jij rost er gewoon 4 trainingen per week doorheen terwijl ik in de week van een wedstrijd meestal maar 1x rustig aan loop en de rest rust pak. Zelf heb ik altijd wel het idee dat die rust juist goed doet. Hoe voelt dat voor jou dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij is 4x per week een goede structuur. In een wedstrijdweek gaat het trainen meestal wat rustiger en is de wedstrijd één van de 4x. Op zich is het ook niet erg om dan 1x minder te gaan, natuurlijk. In ieder geval doe ik de dag vóór de wedstrijd nooit wat (wat hardlopen betreft).

      Verwijderen
  4. Daags voor een wedstrijd lijkt me ook niks nee. Toevallig heb ik vandaag omdat het zo uitkwam wel gelopen en dat met een wedstrijd zondag a.s. Maar het was zo'n mooi weer en de oudste wilde graag meefietsen omdat ik hem ergens af moest zetten. Scheelt dat ik zondag toch niet voor de scherpst mogelijke tijd ga ;-) Dit is echt bij hoge uitzondering want ik kan me niet heugen eerder voor een wedstrijd maar 1 rustdat ertussen te hebben. Meestal 4 dagen ofzo, maar minimaal 2.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet pakt het heel goed uit, Dennis! Succes alvast! :-)

      Verwijderen