Pagina's

zaterdag 8 maart 2014

mantra

Vandaag stond er sinds tijden weer een 'echte' duurloop op het programma. Gepland was 16 km in 1:20:00, oftewel 12 km/uur (5'00"/km).
Ik liep vanaf huis naar de manage waar Robin op dat moment aan het paardrijden was (VeCa Stables). Vanaf de manege, via de groene strook achter begraafplaats Duinrust naar de Zeeweg naar Wijk aan Zee.
In Wijk aan Zee de duinen in, al slingerend richting de Oudendijk. En via de tuinderijen weer terug naar huis. Op de teller stond 17,5 km, waar ik 1:25:48 over heb gedaan. Dat betekent 12,24 km/uur (4'54"/km). 'n Ietsje langer, 'n ietsje verder, 'n ietsje sneller dus. Net als vroeger bij de slager: "Mag het 'n onsje meer zijn?
Het betekent m'n langst gelopen afstand in 2014.

'n Onsje meer was vandaag absoluut niet vervelend. Het was prachtig om te lopen: volop zon en een aangename temperatuur van 15 graden. Heerlijk lenteweer!


Onderweg continu gelet op m'n aandachtspunten. Als een mantra zat het in m'n hoofd! Ik moest aan alle tips (en aan de mensen die de afgelopen tijd met tips kwamen) denken:
  • Bert Vink: rechtop lopen, je lang maken, geluidloos lopen, armen in een hoek van 90 graden
  • Menno v.Lieshout: buik inhouden
  • Jan van Hout: heupen kantelen
  • Frans vd Kolk: ik wil je niet horen, knieën naar voren, armen recht naar voren
  • Johan Neve: armen niet voorlangs, maar recht naar voren
  • Theo v.Grevenhof: duimen richting schouders
Ik ontvang graag tips. Wel beoordeel ik ze vervolgens zelf als voor mij waardevol of niet. Bovenstaande tips waren en zijn waardevol. Ik merk dat ik, mede door te lopen met aandacht voor deze tips, sterker word en vooral gemakkelijker ga lopen.
Goed om te weten: juist tegen het einde, wanneer zaken als vermoeidheid een rol gaan spelen, wordt het letten op de aandachtspunten steeds belangrijker. Het gaat dan allemaal niet meer vanzelf en dan wordt "zwaar" lopen een valkuil. Maar door gefocust te blijven, bleef ik tot heit einde soepel en ontspannen lopen! De gemiddelde hartslag was 127, da's prima!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten