Pagina's

woensdag 26 maart 2014

Op naar de Nescioloop

In twiskemolen-14-15 schreef ik dat mijn eerstvolgende wedstrijd op 6 april de Brijderloop (10 km) van av Hylas te Alkmaar zou worden. In mijn agenda staat op 6 april óók de Nescioloop (15 km) van AV '23 te Amsterdam. Aan deze wedstrijd gaat Erik meedoen. En omdat ik het leuker vind om samen naar een loop te gaan dan alleen, heb ik met Erik afgesproken om met hem mee te gaan naar Amsterdam.
Dat betekent dan wel een 15 km loop in plaats van een 10 km. Op zich óók interessant natuurlijk.

Vorig jaar liep ik na 3x een 10 km begin april een 10 EM (16,1 km). Tijdens die loop liep ik 1:01:21, m'n huidige PR op de 10 EM. Gemiddeld ging het toen in 3'49" per km. Over 15 km betekende dit 57'15". Terwijl m'n PR op de 15 km staat op 58'45". Zo bekeken is 57'15" als tussentijd tijdens de 10 EM een officieus PR.

Tijdens de Nescioloop ga ik die 57'15" waarschijnlijk niet halen, maar de 58'45" lijkt me met mijn huidige vorm niet eens onmogelijk. Dan moet ik 3'55" per km lopen. Lijkt me het proberen waard.

Dus ... "op naar de Nescioloop op 6 april"!

Van de site:
Nesciobrug
"Met de Nescioloop werd in 2006 de Nesciobrug in Amsterdam officieel geopend. De Nescioloop is tegenwoordig onderdeel van "Rondje Mokum". Rondje Mokum is een loopcircuit van hardloopwedstrijden in Amsterdam.
Het wedstrijdcircuit bestaat uit zeven hardloopwedstrijden, zes van 10 kilometer en één van 15 kilometer. De eerste is de Vondelparkloop op 18 en 19 januari. Daarna volgen de Louis Vinkloop op 9 maart, op 6 april de Nescioloop en in juni dan de Gaasperplasrun. Na de zomer volgen de laatste drie lopen: Sloterplasloop, Middenmeerloop en Olympisch Stadionloop. Het Rondje is een samenwerking tussen de vijf Amsterdamse atletiekverenigingen: Phanos, AAC, AV’23, ATOS en Feniks."


3 opmerkingen: